بهترین انواع کفش مخصوص دویدن در سال 2022 – مجله کادای

این نوع کفش ها معمولاً شکل قوسی دارند و بیشتر مناسب کسانی است که قوس پا بلند دارند و در هر مرحله پاهای خود را به سمت بیرون کج می کنند. البته بروز جراحتهای ماهیچه ساق پا و تاندون آشیل در حالت دویدن پابرهنه بیشتر گزارش شده است؛ به احتمال قوی دلیل این پدیده کوتاهتر بودن قدمها و خم شدن بیشتر مفصل لگن، زانو و مچ در زمان دویدن بدون کفش بوده و از طرف دیگر، میدانیم که کسانی که پابرهنه میدوند، بیشتر از همه بر روی پنجه و نوک پاهای خود قدم برمیدارند. استفاده از تکنولوژی نوین هور به بازگشت انرژی شما و رفع خستگی پا کمک میکند. یعنی ، پرونیشن پا را حدس بزنید ، به این معنی که چگونه پا در لحظه برخورد با زمین می چرخد. ممکن است شما فکر کنید که خریدن یک جفت کفش خوب و گران قیمت به شما امکان انجام همه این کارها را میدهد، اما در واقع این مطلب صحیح نیست.

بنابراین اگر قصد پیاده روی در مسافت های بیش از 10 کیلومتر در یک زمان را دارید باید از کفش های زیرسازی شده مخصوص دویدن استفاده کنید اما در عین حال کفشی را انتخاب کنید که سایر معیارهای لازم برای یک کفش پیاده روی خوب را نیز داشته باشد. بنابراین بهتر است بعد از دویدن برای خرید کفش بروید که هنوز پاهایتان متورم است. هرچند کفش تمرین را هم میتوان برای مسابقه استفاده کرد؛ بهتر است برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشید از کفش مخصوص مسابقه استفاده کنید. کفشهای مخصوص پیادهروی و دویدن با توجه به کاربردشان، ویژگیهایی دارند که با توجه بیشتر به آنها میتوان کفشی مناسب را انتخاب کرد. شما اول باید با لیست کفش های انواع پیاده روی آشنا شده تا سپس برحسب نیازتان کفش دویدن برای پیاده روی را انتخاب کنید. دویدن عادی: اگر حالت راه رفتن و دویدن شما نرمال است باید کفش های Neutral shoes انتخاب نمایید.

این مورد که به پرونیشن معروف است، در بلندمدت باعث مشکلات متعدد و تغییر در فرم راه رفتن میشود. این کفش از فوم بسیار خوبی استفاده میکند که باعث ایجاد راحتی در آن میشود. میتوانید قبل از خروج از خانه، در اینترنت نزدیکترین مغازههای فروش کفش ورزشی مناسب را سرچ کنید. در این صورت کفش را کمی بزرگتر انتخاب خواهید کرد. اگر شما اهل کوهنوردی و طبیعت گردی نیز هستید پس باید کفش مخصوص کوهنوردی نیز تهیه کنید تا در ایام تعطیل راحت به دل طبیعت بزنید. در این مجموعه ما انواع مختلف کفش مخصوص دویدن را گرد آوری کردهایم تا کمی تصمیم گیری را برای شما آسانتر کنیم. داشتن کفش نامناسب، دویدن را برای شما سخت و زجرآور میکند و احساس خستگی را در شما افزایش میدهد، همینطور باعث میشود که شما از ورزش کردن، دویدن و پیاده روی دوری کنید.

معمولا پس از پیمودن ۵۰۰ مایل (۸۰۰ کیلومتر) دیگر وقت آن است که کفش نو بخرید. پس هر زمان که خواستید کفش جدیدی بخرید سایز را مجددا ارزیابی کنید. کفش ورزشی مناسب ضمن اینکه راحتی و آسایش را برای شما فراهم می نماید مسلما علاقه و انگیزه شما را برای ادمه روند فعالیت هایتان افزایش خواهد داده و همچنین باعث کاهش احساس درد دربخش های مختلف پا ، بدن و جلوگیری از خستگی های زود رس خواهد گردید. جنس زیره اکثر کفش ها لاستیکی است و تفاوت بین آن ها بیشتر از طراحی زیره نشأت میگیرد. جنس زیره انتهایی آن ها هم از فوم نرم می باشد که باعث نرمی و سبکی هر چه بیشتر این کفش ها می شود. زیره کفش را بررسی کنید، یادتان باشد حتی دندانههای کوچکتر هم باید طوری باشند که برجستگی آنها قابلمشاهده باشد. دراپ پاشنه در کفشهای مسابقه باید کمتر باشد و لایهگذاری کمتری هم داشته باشد؛ چراکه در مسابقه سرعت مهم است.