بهترین کفش مخصوص دویدن (رانینگ) چه ویژگی های دارد؟

سه عنصر در طراحی این کفش به کار برده شده: اولین مورد فوم زومکس است که باعث فرود آمدن آرام بر روی زمین بدون اتلاف انرژی می شود. والکر هایی که انواع پیاده روی ها را امتحان می کنند می بایست کفشی با انعطاف پذیری در پنجه پا بپوشند در حالی که کسانی که پیاده روی عادی می کنند، می بایست کفشی بدون انعطاف پذیری در قسمت جلویی پایشان بپوشند. کفشی که انعطاف پذیر نباشد، قابل قبول نیست. اول از همه چیزی که برای یک دونده نتیجه میده قرار نیست برای یک دونده دیگر هم نتیجه بده. برخی از بهترین مارک ها بروکس، اسیکس، آدیداس ، نیوبالانس ، نایکی و ریباک هستند. کفش مخصوص دویدن آدیداس دارای رویه تنفس تصویر است که امکان تهویه پا را فراهم میکند. زیره مقاوم و ارتجاعی: موقع خرید کفش مقداری زیره آن را خم و راست کنید می بایست به راحتی خم و راست شود به عبارت بهتر ارتجایی باشد.

بند کفش نیز تا حدودی بلند بوده و در هنگام دویدن باید به دقت بسته شوند. رویه کفش از یک تور مشبک نازک ساخته شده است که تهویه مناسب کفش را امکان پذیر میسازد. از آنجا که دویدن ورزش پرانرژی و با شدتی است، پاهای شما گرم میشود برای همین اکثراً در رویه کفشهای ورزشی از بافت شبکهای و سوراخ دار استفاده میشود که به کاهش وزن کفش و جابهجایی هوا کمک میکند. آکادمی آمریکایی Podiatric Sports Medicine خاطر نشان میکند که هم کفش پیادهروی خوب و هم کفش دویدن خوب هردو ثبات بیشتر، کفی مناسب و گام هموارتری برای فرد به همراه میآورد. همچنین در پیادهروی توزیع وزن بهتر بوده و در هر قدم و هر پا فشار نسبتاً برابری وارد میشود. در حالی که پاشنه ضخیم در هنگام پیادهروی میتواند باعث درد در ساق پا یا تاندونیت (Tendinitis) یا التهاب تاندون شود.

یا بدترین انتخاب ممکن را داشته باشید، فقط به این دلیل که کفشی زیباست ! راحتی و در عین حال پرش خوب این کفش به این معنی است که دیگر نباید نگران آمار عملکرد و بازگشت انرژی باشید. این نوع کفش فوق العاده است ولی اگر تا به حال سعی کرده باشید باهاشون از جاده خارج بشید احتمالا متوجه شدید که کنترل خیلی کمی دارند. اینکه با چه میزان ضربهگیری احساس راحتی بیشتری خواهید کرد، علاوهبر نیاز آناتومی پا به ترجیح شخصی هم بستگی دارد. ضربهگیری کفش به دو عامل مهم وابسته است که اولی به سفتی فوم و دیگری ضخامت لایههای مورداستفاده در کفی بستگی دارد. با کفش های خنثی شروع میکنیم که به طور حتم برای دونده های خنثی درست شدن که ضربه گیر داره و دارای یک مقدار حمایت میانی هست.

خوب ما از خنثی شروع میکنیم. همچین قابلیت تهویه در قسمت جلوی کفش به عبور راحت جریان هوا کمک میکند و مانع از ورم کردن پا در مسابقات دو میشود. رویه جدید به کار رفته در آن راحت و در عین حال محکم بوده و هیچ نشانی از درد در پشت پا ایجاد نمیکند. گذشته از ارتفاع زیاد پشته، پاشنه دارای خاصیت ضربه گیری است که باعث ایجاد کمترین آسیب به پا میشود. اگر به دویدن با کفشهای دارای افت پاشنه زیاد عادت داشته باشید، شاید اولش دویدن با کفشهایی که افت پاشنه کمتری دارند (بین محدوده ۰ تا حدود ۸ میلیمتر) برایتان راحت نباشد.