تفاوت بین کفش های دویدن و کفش های پیاده روی – دویدن عشق است

اشخاصی که پای نرمال دارند اما بیش از 82 کیلوگرم وزن دارند، باید در نظر داشته باشند که از کفشهایی با ساختار بالشتکی خاص که حمایت بیشتری را ایجاد می کنند، استفاده کنند. دونده ها به ضربه گیری بیشتری احتیاج دارند: دونده ها در هر قدمی که بر روی زمین می گذارند، ۳ بار با وزن بدنشان روی زمین تاثیر می گذارند، در حالیکه این مقدار برای کسانی که پیاده روی می کنند، ۱.۵ بار می باشد. کفش رانینگ برای پیاده روی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بالعکس، برای دوندگان دوی ماراتون که نیاز به سرعت و شتاب گرفتن ندارند و به اصطلاح نرم میدوند، کفش باید منعطف و اندازه پاشنه نسبت به پنجه نیز کم باشد. کفش باید به همان میزان که پای شما میتواند منعطف شود، خم شود.

کفش نباید پای شما را فشار دهد و تمام عرض پا باید با کف کفش تماس داشته باشد. وقتی میخواهید کفش مناسب پای خود را انتخاب کنید، نهتنها باید برای انگشتان پا فضا باشد، بلکه تمام کف پای شما نیز باید بهراحتی درون کفش قرار بگیرد. طول و عرض آن کاملا متناسب با پای شما باشد تا پا درون آن احساس راحتی کند. در واقع بهداشت و سلامت پا به عنوان قلب دوم انسان به خودی خود حائز اهمیت است و زمانی که صحبت از ورزش میشود اهمیت آن دوچندان میگردد. اغلب فروشگاههایی که کفش ورزشی مخصوص دویدن میفروشند قوس کف پا را مشخص میکنند. بعضی کفشهای ورزشی برای مسافتهای طولانی مناسب هستند و بعضی دیگر مناسب دوهای سرعتی. این کفش باید به پای شما اجازهی تنفس بدهد و در مسافتهای طولانی هم مفید باشد. ۴ – راحتی بالایی داشته باشد : مهم ترین فاکتور خرید همین مورد است که شما باید موقع حرکت احساس راحتی کنید.

کفشی که انتخاب می کنید باید مطابق شکل پای شما باشد. درادامه ویژگیهایی که باید برای انتخاب یک کفش ورزشی مناسب درنظر گرفت، به شما معرفی خواهد شد تا بتوانید مناسبترین کفشها را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. همهچیز بستگی به انتخاب شما دارد، اما دویدن روی انگشتان پا باعث فعال شدن تعدادی از عضلات میشود و تغییر کفشها بدون در نظر گرفتن این موضوع میتواند باعث آسیبدیدگی شود. همچنین پنج سنبله دارد که قابل جابجا شدن هستند و به فرد اجازه می دهد تا سطح کشش را به صورت دلخواه تنظیم کند. نباید فقط کفش را پا کنید و روی صندلی در فروشگاه بنشینید و نهایتا خودتان را در آینه ببینید. مشخص کردن اندازه پا برای انتخاب کفشی راحت بسیار ضروری است. اندازه بیشتر باعث افزایش طول گام، شتاب و سرعت و اندازه کمتر به کاهش این موارد منجر میشود. برای ورزشکاران دو استقامتی که نیاز به سرعت بالا دارند، کتانی مناسب باید ترکیبی از سفت بودن بدنه (نرم نباشد) و اندازه ضخامت بیشتر پاشنه نسبت به پنجه باشد.

چرا باید کفشی را تهیه کنید که در قسمت پاشنه کلی مواد در ساختن آن بهکار رفته، درحالیکه این قسمت، مدت زمان کمتری با زمین تماس دارد. این قدم های زیادی برای حمل کردن آن بار اضافه است. سلام. از کفش های مخصوص دویدن و تمرین در سالن که زیرشون ژله ای است استفاده کنید. از خرید کفش با سایز کوچک به بهانه جا باز کردن خودداری کنید. منظور از کفشهای پاشنهکوتاه، کفشهایی با ارتفاع بین صفر و ۴ میلیمتر است. منظور از ارتفاع پاشنه در اینجا، تفاوت بین ارتفاع پاشنه و ارتفاع قسمت انگشتان پا در کفش است. والکرها باید دنبال چه کفشی باشند: والکرها باید دنبال کفش سبکی باشند که هنوز هم به اندازه کافی قابلیت ضربه گیری داشته باشد، تا پا و پنجه شان بعد از پیاده روی طولانی احساس درد نکند. یک کفش خوب باید تهویه مناسبی داشته باشد. کفشی که خوب پاشنه گذاری شده (مشکی) برای جذب ضربه و تمرین روزمره تون فوق العاده هست.