تفاوت کفش دویدن با کفش پیاده روی در چه مواردی است ؟

کفش دویدن زنانه استاندارد به مراتب از کفش پیاده روی سبک تر است و از انعطاف بیشتری برخوردار است. در نهایت، یک جفت کفش دویدن مردانه یا زنانه مناسب از همان ابتدا تفاوت را نشان خواهد دارد و سبک دویدن شما را تکمیل می کند. کفش مخصوص دویدن زنانه «پوما» مدل «Evader XT» برای بانوانی که به دنبال کفشی راحت و بادوام هستند پیشنهاد میشود. این مدل کفش برای تمام دوندگان توصیه نمیشود. بعد از مشخص کردن این مورد بایستی نوع دویدن خود را که یا استقامتی است و یا سرعتی را نیز مشخص نمایید. برای کسانی که از کفشهای سنتی استفاده می کنند ممکن است عادت کردن به کفشهای دارای افت کم مدتی زمان نیاز داشته باشد. کفش کراس که برای تمرینات باشگاهی ، کراس و امثال آن تولید می شوند. اگر قوس کف پای شما زیاد باشد، توانایی جذب شوک طبیعی پای شما کم تر است بنابراین کفشی را باید انتخاب کنید که کفی آن به گونهای باشد که قوس کف پا رو بیشتر پوشش دهد.

بند کفش نیز تا حدودی بلند بوده و در هنگام دویدن باید به دقت بسته شوند. هر کفش بسته به نوع استفاده و کاربردی که دارد، در هریک از قسمتها، ویژگیهای خاصی دارد. همچنین گردش هوا در کفشهایی با رویهی پارچهای و آنهایی که سوراخهای ریزی بر رویشان وجود دارد، راحتتر انجام میگیرد. گردش هوای مناسب در یک کفش، باعث تعرق کمتر و خنک شدن پا میشود. طراحی کلی: انتخاب یک کفش با طراحی مناسب توسط شما، باعث احساس راحتی بیشتر در هنگام پیادهروی یا ورزش خواهد شد. در قسمت فوقانی از پارچه مشبک با کیفیت ساخته شده است. کفش رانینگ باید در قسمت پاشنه و همچنین جلوی پا، ضربهگیری بیشتری داشته باشد. ۱۳ – یقه استوار : داخل یقه کفش که آستر آن را پوشانده باید نرم باشد اما قسمت بیرونی بهتر است محکم و استوار باشد.

همچنین، بند کفش نیز باید نرم بوده و از پارچه مقاومی ساخته شده باشد تا در استفاده طولانیمدت، دچار خرابی یا پارگی نشود. این کفشها را معمولا با لایه میانی از جنس EVA و رویهای از جنس پارچه میسازند تا سبکتر شوند. کفش مخصوص دویدن مردانه اسیکس: این کمپانی اندونزیایی در کشور ایران در زمینه کفش های ورزشی از محبوبیت بالایی برخوردار است. ۹ کفش برتر مخصوص دویدن با توجه به رضایت مردم و میزان فروش انتخاب شده اند. حتی ایستادن یا راه رفتن معمولی و به طور کلی استفاده به عنوان یک کفش روزمره عادی با کفشهای مخصوص دویدن سبب می شود تا بالشتک را از بین ببرد و میتواند آج نرم و را خیلی سریعتر خراب کند. بهترین راه هم این است که مدلهای مختلف را بیازمایید تا متوجه خواسته خود بشوید.

بدن شما نسبت به انواع مختلف ورزش، بخصوص دویدن و پیادهروی، واکنش متفاوتی نشان میدهد زیرا شما در هر ورزش به گونهی متفاوتی از پاهایتان استفاده میکنید. سایز مناسب: انتخاب سایز مناسب که نه بزرگ باشد و نه کوچک، تاثیر زیادی در سلامت پا و بدن شما دارد. اگر ساختار پاهای خود را می دانید، انتخاب کفش مناسب برای دویدن آسان می شود. مدلهای خاصی هم هستند که دونده ها از آنها استفاده می کنند. بسیاری ازاین نوع کفش دویدن دارای پاشنه نیستند و تنها یک لایه نازک ۳ تا ۴ میلی متری در زیر آنها وجود دارد. تحقیقات نشان میدهد که اندازه پاشنه در عین حال کنترل حرکت را در اختیار ورزشکار قرار میدهد، بلکه مسئول پشتیبانی و حفظ ثبات پاها در زمان دویدن است. به چه میزان پشتیبانی نیاز دارید؟