راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن و معرفی مدلهای برتر – چطور

برای کسانی که از کفشهای سنتی استفاده می کنند ممکن است عادت کردن به کفشهای دارای افت کم مدتی زمان نیاز داشته باشد. ممکن است همین الان تعدادی کفش تنیس، فوتبال یا بسکتبال هم داشته باشید و گهگاهی با آنها شروع به دویدن کنید. مدلهای خاصی هم هستند که دونده ها از آنها استفاده می کنند. دوندههایی با قوس کف پای کوتاه و کم دارند برای جلوگیری از آسیبدیدگی و مصدومیت در حین راه رفتن و دویدن، نیازمند کفشهایی هستند که کف آنها ثبات و استحکام بیشتری داشته باشد. آنچه که اهمیت دارد در انتخاب کفش پیاده روی و کفش دویدن، این است که پای شما باید در کفش راحت باشد و با آن به راحتی بتوانید قدم بزنید و احساس درد نداشته باشید و از راه رفتن با آن حس خوبی داشته باشید. دویدن بیش از حد مکرر با یک کفش یا استفاده از کفش های دویدن برای راه رفتن در بین دوها، به این معنی است که این فوم هرگز این شانس را ندارد که به شکل عادی خود بازگردد، بنابراین کیفیت خود را سریعتر از دست می دهد.

بنابراین اگر جزو افرادی هستید که انواع پیاده روی ها را انجام می دهید، باید یک کفش مخصوص دویدن پیدا کنید که نیازهایتان را رفع کند. همچنین افرادی که دچار صافی کف پا هستند باید از کفیهای طبی مناسب استفاده نمایند. به همین دلیل شرکتهای تولیدکننده این کفشها از قوسهای خاص و طراحیهای منحصر به فردی برای این منظور استفاده میکنند تا فشار کمتری به پا منتقل شود. از خصوصیات این کفش سطح تماس عالی با زمین، کاهش ضربات وارده و شتاب دینامیک است که آن را به یکی از بهترین انواع کفش مخصوص دویدن تبدیل کرده است. همانطور که می دانید پا قلب دوم انسان است و بهتر است بدانید که پشت ساق پا دریچه ای و جود دارد که همانند قلب خونی را که به پاها رسیده به اندام های فوقانی پمپاژ می کند ، پس کفش های راحتی یا مخصوص پیاده روی باعث می شوند که خون در پا به جریان بیفتد و از لخته شدن آن جلوگیری میکنند همنطور که می دانید لخته شدن خون در پاها یکی از عوامل اصلی سکته ی قلبی می باشد.

فراموش نکنید که چه یک کتانی انتخاب کنید و چه یک کفش حرفهای برای انواع فعالیت ورزشی بخرید، در هر صورت کفش تنگ باعث تاول زدن و سیاه شدن انگشتان پا یا مشکلاتی از این قبیل میشود. 1- جنس کفش باید به گونهای باشد که سبک وزن، با دوام و انعطاف پذیری لازم را داشته باشد، به طوری که انگشتان پا در حین دویدن بتوانند به راحتی خم شوند و نیازی به فعالیت و کار بیش از حد عضلات ساق پا نباشد. انگشتان شما باید بتوانند در کفش دویدن تحرک داشته باشند. دویدن و غذا: رژیم غذایی مناسب قبل/بعد و حین دویدنبه عنوان یک دونده، رژیم غذایی و تغذیه شما نه تنها برای حفظ سلامتی، بلکه برای ارتقای عملکرد نیز ضروری است. تجزیه و تحلیل گام برداری بلکه به شما می گوید که آیا به یک کفش معمولی نیاز دارید یا کفشی با استحکام بیشتر.

فروشگاه دیجی استایل محصولات 100 درصد اورجینال را برای فعالیتهای ورزشی، باشگاه، رانینگ، ترینینگ ، پیاده روی و فیتنس در اختیار شما قرار میدهد تا شما با خیال آسوده بتوانید خرید کنید. آیا دوست دارید هنگام دویدن احساس دویدن روی ابرها را داشته باشید یا اینکه ترجیح میدهید زمین زیر پایتان را احساس کنید؟ همواره سعی کنید کفش متناسب با فعالیت ورزشی که قصد انجام آن را دارید خریداری کنید. آیا تمام تمرینات خود را انجام می دهید، اما در ازای آن کمتر دریافت می کنید – یا حتی به عقب می روید؟ پس باید هر دو پا را تست کنید. شکل قوس کف پا مشخص میکند که جهت قرارگیری کف پا به سمت بیرون یا داخل است. پا باید به شکل درست و بدون زاویه روبه بیرون و داخل روی زمین قرار بگیرد. اما همیشه اینطور نیست به طور مثال گاها پاها را بیش از حد به سمت داخل می چرخانند که باعث افزایش آسیب می شود.