مناسب برای دویدن طولانی مدت هستند

وسیله ای است که برای راحتی پای شما طراحی شده است و از وارد شدن هرگونه آسیب به پاهای شما جلوگیری می کند. این ورزش برای شروع نیاز به وسایل زیادی ندارد شما تنها به یک جفت کفش مخصوص دویدن مردانه هم می توانید این ورزش را شروع کنید. فرقی نمیکند برای تفریح میدوید یا برای یک ماراتن تمرین میکنید، کفش های مخصوص دویدن پایه و اساس مناسبی را برای کل بدن شما فراهم میکنند، میتوانند به جلوگیری از آسیب دیدگی کمک کنند و طی کردن کیلومترها لذتبخشتر شوند. کفش های شما اغلب قابل تنفس نیستند اما می توانید کاری کنید که پاهای تان درون آن خشک بماند و اگر در جایی زندگی می کنید که بیشتر سال هوا بارانی است، باید از کفش های ضد آب استفاده کنید زیرا باعث می شود که هنگام باران، آب به داخل آن نفوذ نکند. برای مسافتهای طولانی باید کفشی انتخاب کنید که در عین حال سبک و واکنش گرا بوده و بیشترین بازده انرژی را داشته باشد.

جدا از مسئلهی برندینگ، مواد عالی بهکار رفته در کفشهای ورزشی مخصوص دویدن و فرایند طولانی طراحی آن، باعث افزایش قیمت اینگونه کفشها میشود. البته در اغلب موارد توصیه میشود که کفش ورزشیای را انتخاب کنید که سلامت پای شما را تضمین کند؛ هرچند قیمت بالایی داشته باشد. 3. کفشی انتخاب کنید که ویژگی های کنترل حرکتی را به شما می بخشد. آدیداس اظهار داشت که آنها Adizero Adios 5 را برای سرعت تولید کرده اند. مثلا تکنولوژی Boost در کفش آدیداس ( در ساختار لایه میانی از ماده ای استفاده شده که با فشرده شدن به هم، افزایش فشار را تا حد زیادی دفع میکند). وجود لایه flytefoam در کفی کفش خاصیت ارتجاعی و بازگشت صحیح انرژی را فراهم میکند.

1. از یک وسیله برای اندازه گیری استفاده کنید تا بهترین سایز و پهنای مناسب با پای خود را پیدا کنید. درنظر داشته باشید که مصدومیتی کوچک میتواند هزینههای بیشتری از قیمت یک کفش را به شما تحمیل کند. این ویژگی های خنثی باعث می شود که بیشترین میزان تعادل را به شما ببخشد و باعث می شود که ساق پای شما هنگام دو ثبات بیشتری داشته باشد. نباید فقط کفش را پا کنید و روی صندلی در فروشگاه بنشینید و نهایتا خودتان را در آینه ببینید. 5. اگر قرار است در مکان های بارانی بدوید از کفش های ضد آب استفاده کنید. کفشهای مناسب برای دویدن در این نوع فضاها برای ایجاد حداکثر میزان درگیری با زمین، وزن بیشتری داشته و دارای گلمیخها و لبههای بزرگتری نسبت به سایر کفشهای ورزشی هستند. قسمت جعبه پنجه به قدر کافی دارای فضای مناسب برای نگهداری انگشتان بوده و همینطور کانتر پاشنه آنرا کاملاً در جای خود محکم نگه میدارد.

ویژگی های کنترل حرکتی شامل قوس میانی مناسب می باشد که طول پا را در حالت مناسبی افزایش می دهد و از چرخش پا هنگام دویدن جلوگیری می کند. دوندههایی با قوس کف پای کوتاه و کم دارند برای جلوگیری از آسیبدیدگی و مصدومیت در حین راه رفتن و دویدن، نیازمند کفشهایی هستند که کف آنها ثبات و استحکام بیشتری داشته باشد. 4. کفشی را انتخاب کنید که جنس آن ها از تنفس پای شما جلوگیری نکنند و بیش از حد گرما را به خود جذب نکند. چنین کفشی به انگشتان پای شما اجازه تنفس می دهند و باعث می شود احساس بهتری پیدا کنید. بعضی از کفش ها هستند که گرما را در داخل خود حبس می کند و باعث می شود که پای شما به شدت عرق کند و بو بگیرد و بدتر از همه این که ممکن است به قارچ های پا مبتلا شوید، جورابی که می پوشید، نقش زیادی به هنگام دویدن دارد و همیشه تاثیر بسیار مهمی بر روی توانایی کاری شما دارد تا بتوانید جریان هوا را انتقال دهید.