مناسب برای دویدن طولانی مدت هستند

برای برخی افراد پیاده روی یا تمرینات ورزشی همانند یک فعالیت تفریحی است که گاهی در اوقات فراغت به آن می پردازند در حالی که بسیاری افراد به دلایل مختلف از جمله تناسب اندام، سلامت عمومی بدن و یا توصیه پزشک و شرایط خاص فیزیکی به صورت منظم و روزانه به ورزش هایی همچون پیاده روی، دویدن و سایر فعالیت های ورزشی می پردازند. تحقیقات نشان میدهد که راحتی و اندازهی کفش از جمله مهمترین عوامل انتخاب کفش ورزشی است. در حالی که شاید بقیه نیاز به پاشنه کمتری داشته باشن مثل کفش ماراتن. در این کفش فناوری SpeedFit این شرکت بهکار رفته است که باعث میشود جایگاه قرارگیری پاشنه خیلی راحتتر شود. کفش دویدن نیاز به زیرسازی بیشتری نسبت به سایر کفش ها دارد زیرا یک دونده با 3 برابر وزن بدن خود در هر گام روی زمین فشار وارد می کند در حالی که این مقدار در افرادی که پیاده روی می کنند به 1.5 برابر کاهش می یابد.

یکی از نکات منفی زیرسازی بیشتر، افزایش وزن کفش می باشد و این مقدار وزن اضافه که اثر مثبت آن چندان هم برای پیاده روی های معمولی ضروری نمی باشد باعث کند شدن حرکت می شود. بیشترین لایه ها: این نوع کفشها دارای زیره ضخیم هستند که نرم تر می باشند. آنها دارای خرطومهای عمیقتری هستند که کشش بیشتری را برای گرفتن سطوح شل یا صاف ایجاد میکند. دوندگان نباید از کفش های پیاده روی استفاده کنند زیرا اکثر این کفش ها سفت و سخت و غیر قابل انعطاف هستند در حالی که یک دونده به کفشی منعطف و نه چندان سفت نیاز دارد. اگر فرد ابتدا پاشنه را روی زمین می گذارد نیاز به پاشنه اضافی نیست اما در صورتی که ابتدا با کف جلویی پا به زمین ضربه می زند باید از کفش های با پاشنه مرتفع تر استفاده کند.

جنس و نوع طراحی زیره و لایهی میانی کفش تاثیر مستقیمی بر روی انتقال ضربه دارد. اولویت نخست خود را بر کیفیت و راحتی قرار دهید، سپس بر حسب علاقه به رنگ، مدل و زیبایی کتانی توجه کنید. مدلهای جدید و بهترین مارکهای کتانی ورزشی، ترکیبی از پارچه مقاوم، نرم و مشدار (سوراخ های ریز جلوی کفش جهت تنفس و عدم عرق کردن پا) هستند. از آن جا که یک دونده حین دویدن به زیرسازی بیشتری در ناحیه پاشنه پا و کف جلوی پا نیاز دارد به همین دلیل در کفش های مخصوص دویدن از سیستم زیرسازی هوا برای این منظور استفاده می شود. پا هنگام فعالیت متورم می شود به اصطلاح باد می کند پس منطقی است که کفش کیپ نخرید بهترین حالت این است که کفش از طرفین حدود ۶ تا ۱۰ میلی متر آزاد باشد ، از جلوی کفش تا شست پا نیم سانت فاصله داشته باشد.

همچنین توصیه می شود افرادی که به دنبال کفش مناسب برای پیاده روی های منظم و طولانی هستند از کفش های مخصوص دویدن با کمترین مقدار تفاوت بین پاشنه پا و پنجه استفاده کنند. با استفاده از کفش مخصوص دویدن که در این مقاله معرفی میشود میتوانید بهترین مدل کفش را انتخاب کرده و کمترین آسیب را به خود وارد سازید. اگر این قسمت ها حالت کوبیده و پوسیده پیدا کرده اند، به معنای آن است که احتمالا زمان تهیه یک کفش جدید می باشد. همچنین بسیاری از کفش های پیاده روی حتی برای پیاده روی های منظم به منظور تناسب اندام نیز مناسب نیستند و این افراد بهتر است از کفش های دویدن که نیاز آن ها را برطرف می کند استفاده کنند. اگرچه افرادی که به منظور تناسب اندام پیاده روی می کنند باید از کفش های سبک تر که در عین حال زیرسازی مناسب برای پیاده روی داشته باشد استفاده کنند تا بعد از پیاده روی های طولانی دچار درد و ناراحتی در ناحیه پا نشوند.