ویژگی های کفش مناسب برای دویدن و پیاده روی را بشناسید

از میان این استانداردها میتوان به طول گام و سرعت کلی دونده اشاره کرد که به لطف بازخوردهای حسی و شنیداری انجام میشود. به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، تاکنون کفیهای کفش هوشمند مختلفی به بازار عرضه شدهاند ولی شرکت “Nurvv” کفی کفشی تولید کرده که معتقد است به دونده در دویدن بهتر کمک میکند. انواع مختلفی از الگو های بستن بند کفش ها وجود دارند که متناسب با نوع پا می توان از آن ها استفاده کرد. 👟 به جهت اطمینان از سایز مناسب کفش بهتر است جورابی را استفاده کنید که معمولا موارد مشابه آن را حین ورزش کردن یا تمرین می پوشید. اما شما انتخاب کفش مناسب خود را محدود به برندها نکنید و دچار سردرگمی نشوید. 👟 از آن جایی که پاهای شما در طول روز ورم می کنند، پیشنهاد می کنیم کفش ها را بعد از تمرین یا در انتهای روز امتحان کرده و در نهایت سایز مناسب را انتخاب کنید.

بنابراین ، آنها بیشتر برای دونده هایی مناسب هستند که روی پاشنه پا فرود می آیند. به دلیل حالت عمودی پا بر روی تردمیل بهترین کفش ورزشی برای دویدن در اینحالت نمونه ای است که دارای پاشنه هایی مقاومتر باشد. از برند هایی نظیر اکو ، آدیداس و غیره. یک کفش قدرتمند با طراحی عجیب و غریب.این کفش رانینگ با سرعت و چرخش بی نظیر و همچنین طراحی ظاهری که شما را به یاد گرما و جهنم می اندازد. 👟 مطمئن شوید که کفش ها برای مدت طولانی بر روی قفسه فروشگاه نبوده باشند. 5. زمان مناسبی را برای تعویض کفشهایتان در نظر بگیرید. پیشنهاد میشود که بعد از 1000 کیلومتر دویدن یا پیاده روی کفشهای خود را تعویض کنید. به این ترتیب کاربر میتواند آمارهای استانداردی راجع به شیوه دویدن خود پیدا کند.

با توجه به این معیار کفشها به ترتیب به چهار درجه (Maximum cushion، Moderate cushion، Minimal، و Barefoot shoes) تقسیم میشوند. به این نکته توجه داشته باشید که وقتی کفشهایتان را پوشیدید، باید بین نوک کفش و بلندترین انگشت پایتان به اندازه یک ناخن شصت فاصله باشد. فراموش نکنید که پاشنه پایتان باید بطور دقیق در داخل کفش قرار داشته باشد و بلندترین انگشت پایتان نیز که لزوما شست پا نمی باشد، حتما باید تا قسمت نوک کفش به اندازه یک انگشت فضای خالی داشته باشد. کفشهای متفاوتی را انتخاب کنید که هم در آنها راحت بوده و هم سلامت پاهایتان را حفظ میکنند. 👟 همیشه بند کفش های مورد نظرتان را سفت کنید تا پاها در داخل کفش به خوبی مستحکم شوند. کفی لاستیک کربنی از مواد سنگین تری ساخته می شود و به دلیل سختی بیشتر می تواند دوام خوبی را به کفش بدهد.

👟 مطمئن شوید بخش پاشنه کفش به خوبی پاشنه شما را نگه دارد تا پایداری آن را فراهم کند. به علاوه کفش را روی یک سطح هموار بگذارید و به آن نگاه کنید تا مطمئن شوید که کفش مستقیم و هموار و بدون نقص است. این کفش ها می توانند بیشترین میزان پایداری را به همراه داشته باشند و برای افرادی با کف پای صاف یا افرادی که اضافه وزن دارند مناسب هستند. انتخاب کفش مناسب هیچ ربطی به برند سازنده آن کفش ندارد. کفش های بالشتک دار برای آن دسته از دوندگانی طراحی شده اند که کف پای آن ها قوس زیاد دارد و بدون انعطاف است. کفش های کنترل حرکت برای آن دسته از افراد طراحی شده است که مشکل صافی کف پای آن ها شدید باشد. مثلا چه بخشهایی از کف پای وی بیشتر با زمین تماس داشته است. به این دسته از افراد، پروناتور می گویند که باید در حین دویدن حالت قوس کف پای خود را حفظ کننددر این کفش ها در ناحیه ی قوس کف پا و گاه پاشنه دو تا سه لایه پلی اورتان (PU) خاکستری وجود دارد که هر یک دانسیته ی متفاوتی دارد تا برای کف پای صاف حمایت بیشتری فراهم کند.