ویژگی های کفش مناسب برای دویدن و پیاده روی را بشناسید

انعطاف پذیری این کفش همانی است که از یک کفش رانینگ باید انتظار داشته باشید. 3. کفشی را بخرید که دارای فضای کافی برای حرکت انگشتان پایتان باشد، در آنصورت انگشتانتان انعطاف پذیری و تحرک کافی را برای ورزش، پیاده روی و دویدن دارند. معمولا پس از پیمودن ۵۰۰ مایل (۸۰۰ کیلومتر) دیگر وقت آن است که کفش نو بخرید. 👟 به جهت اطمینان از سایز مناسب کفش بهتر است جورابی را استفاده کنید که معمولا موارد مشابه آن را حین ورزش کردن یا تمرین می پوشید. 👟 در حین تست کردن کفش ها سعی کنید در داخل فروشگاه و روی سطوح مختلف راه بروید (فرش، سرامیک و…) تا از راحت بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. میتوانید با خم کردن پنجه و نگه داشتن پا در آن حالت راحتی پای خود را بسنجید.

درد پاشنه پا، ایجاد زخم پا در افراد دیابتی و کجی شصت پا تعداد کمی از مشکلاتی است که ممکن است در طولانی مدت به وجود بیاید. به این نکته توجه داشته باشید که وقتی کفشهایتان را پوشیدید، باید بین نوک کفش و بلندترین انگشت پایتان به اندازه یک ناخن شصت فاصله باشد. دومی استفاده از فیبر کربن یکپارچه در کفی میانی است که باعث شتاب دادن به کفش میشود و سومین عنصر استفاده از رویه VaporWeave است که باعث میشود کفش به طور کامل اندازه و فیت پا شود. در ابتدا پاها، ساق پا و بدنتان با این تغییرات هماهنگ میشوند، اما با گذشت زمان آسیب خواهند دید.

پس همیشه حواستان به تاریخ انقضای کفشهایتان باشد و زمان خرید آنها را ثبت کنید. بهمرور زمان که مسافت بیشتری را با آنها میدوید، لایه میانی کفش فشرده میشود و نرمی خود را از دست میدهد. کفشهای متفاوتی را انتخاب کنید که هم در آنها راحت بوده و هم سلامت پاهایتان را حفظ میکنند. ممکن است بسیاری از شرکتها ادعا کنند که بهترین کفش را برای پیاده روی و دویدن تولید میکنند. به طور کلی توصیه میشود که دوندگان هر 500 تا 800 کیلومتر (300 تا 500 مایل) کفشهای خود را تعویض کنند. اگر دونده هستید به فروشگاه ورزشی مخصوص دوندگان بروید، اگر تنیس بازی می کنید حتما کفش های خود را از مغازه مخصوص این رشته تهیه کنید. هفدهمین نسخه کفش ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس (Asics DS Trainer 17)، به لحاظ ظاهری نسبت به نسخه های قبلی خودنمایی کمتری می کند و در عین حال رنگ اسپرت قوی و زیبایی را به نمایش می گذارد.

معمولاً در افرادی مشاهده می شود که کف پا بسیار خمیده دارند. پاشنه پا باید راحت باشد. آیا قسمت بیرونی پاشنه بیشتر با زمین تماس پیدا میکند یا قسمت جلویی کف پا؟ کف پا بیشتر به سمت داخل متمایل است که باعث ایجاد آسیبدیدگی میشود. افزایش مقاومت و قدرت قسمتهای مختلف پا به تدریج بهترین گزینه ممکن است. همانطور که به عنوان یک دونده ورزش می کنید، ممکن است شروع به تغییر سرعت دویدن کنید. پیشنهاد میشود که بعد از 1000 کیلومتر دویدن یا پیاده روی کفشهای خود را تعویض کنید. مهمترین مساله ای که باید دانید این است که اساسا دو نوع کفش برای دویدن وجود دارد.کفش های رانینگ و کفش های مسابقه ،که هر کدام از آنها هدف وطراحی خودشان را دنبال می نمایند.اولین کفش ورزشی مناسب دویدن در قرن 18 در انگلستان طراحی و ساخته شد.این کفش ها کاملا از چرم طبیعی ساخته می شدند.زمانی این کفش های ورزشی مورد استقبال قرار گرفتند که کف آن ها را مجهز به میخ های بلندی کردند که حس کشش و انعطاف خوبی به مسابقه دهنده ها می داد.اما به کار بردن چرم برای استفاده طولانی مدت از کفش عملی نبود.به این دلیل که چرم بعد ازمدتی کش می آمد و در شرایط و محیط های مرطوب نیز شکل و قالب اولیه خود را ازدست می داد.