چه کفشی برای دویدن مناسب است؟

با بررسی میزان فرورفتگی در نواحی مختلف کفی داخلی کفشهای خود متوجه نحوه راه رفتن خود خواهید شد. در هر جایی که باشید خیلی راحت می توانید کسانی را پیدا کنید که مثل شما می خواهند کالری بسوزانند و بدنی سلامت داشته باشند، به همین دلیل میتوانید برای خودتان همراهان و دوستان خوب زیادی در این مسیر پیدا کنید و دویدن را برای خودتان تبدیل به یک فعالیت جذاب و لذت بخش کنید. نمی توانید به سرعت از یک سبک زندگی ساکن و کم تحرک وارد یک برنامه تمرینی سنگین دویدن در 5 روز هفته شوید. بنابراین در محل کارتان هم کم تحرک هستید و به احتمال زیاد در تمرینات قدرتی و ساخت عضله هم تجربه چندانی ندارید.

بسیاری اوقات وقتی یک کفش کتانی یا ورزشی را تنها به خاطر ظاهر آن خریداری میکنید تا چند ماه بعد، آن را دیگر نمیتوانید بپوشید، چراکه یک کفش نامناسب باعث ناراحتی پا و کمر میشود. استفاده از کفش نامناسب برای فعالیت های ورزشی ممکن است باعث ناراحتی های مختلف در فرد شود که از آن جمله می توان به تاول زدن و درد پا اشاره کرد. از ویژگیهای دیگر این کفش قابلیت تهویه و واکنش گرا بودن آن است که آن را به یک گزینه خوب برای دویدن تبدیل کرده است. به یاد داشته باشید در ورزش هایی مانند دویدن و یا پیاده روی، انتخاب کفش مناسب یکی از مهم ترین قسمت هایی شروع این ورزش ها می باشد. پس همیشه به یاد داشته باشید که خرید یک کتانی اصلی برای ورزش و دویدن میتواند به مانند یک سرمایه گذاری خوب روی سلامتی شما باشد، چرا که خطر مصدومیت های مختلف و عارضه هایی مثل خار پاشنه را به شدت کاهش میدهد.

زندگی کم تحرک و ساکن به مرور زمان باعث شده تا بخش هایی از بدن ما خشک و بی انعطاف باشد و تحمل فشار ورزشی را نداشته باشند، اگر میخواهید که نهایت بهره را از فعالیت های ورزشی خودتان ببرید. و از این ورزش هوازی مفید نهایت استفاده را ببرید. نایلون ها مواد با دوامی هستند که بیشتر برای کاهش وزن و تقویت تنفس پا مورد استفاده قرار می گیرند. دوندگان تفریحی بیشتر عاشق این کفش میشوند. نکتهی مهم دیگر این است که دویدن یک فعالیت ورزشی بسیار ارزان است! صفحه لژ از جنس کربن تزریق شده که از پاشنه تا انگشت پا را در بر گرفته است زوم فلای را به یکی از مقاوم ترین و سفت و سخت ترین کفش های تمرین و دویدن دنیا تبدیل کرده است.

از طرفی شما با دویدن خطر مریض شدن خودتان را هم پایین میآورید، حتی میتوان به ورزش کردن و دویدن به عنوان یک سرمایه گذاری برای حفظ سلامت نگاه کرد! شما باید این تمرین را به عنوان بخشی از یک برنامه تمرینی بالانس شده انجام دهید. ۱ – پاخور خوبی داشته باشد : یعنی به راحتی بشود به پا کرد و در آورد همچنین موقع دویدن پا را اذیت نکند. کافی است یک موزیک خوب پیدا کنید و هندزفری را در گوشتان بگذارید، سپس قدم بردارید و همین طور که ریتم گرفتید و سرعت بالا رفت، کالری ها می سوزند، به همین سادگی!