چه کفشی برای دویدن مناسب است؟

هر کفشی که برای شخصی خوب است، به این معنی نیست برای شما هم می تواند عالی باشد. کفشی که خوب پاشنه گذاری شده (مشکی) برای جذب ضربه و تمرین روزمره تون فوق العاده هست. کفش های دویدن ممکن است که دارای پاشنه های فشرده باشند تا ثبات بیشتری را برای دونده هایی که اول وسط پا و پنجه شان را روی زمین می گذارند، فراهم بیاورد. پیاده روی و دویدن ممکن است تنها ورزشی باشد که می توانیم با توجه به مشغله های زیاد به طور مرتب انجام دهیم. خوشبختانه علاوه بر برندهایی خارجی عالی (مثل آدیداس ، ریباک ، پوما) ، برند های ایرانی با کیفیت در داخل کشور اقدام به تولید این سری کتانی ها کرده اند. پس سعی کنید قبل از اقدام به خرید یک کفش استاندارد حتما به نکات مطرح شده در این مطلب دقت داشته باشید.

همان طور که ممکنه برای مسابقه روی دوچرخه تون مسیر های خروج هوا ایجاد کنید ممکنه بخواهید از کفش های سبک مخصوص دویدن استفاده کنید که در روزهای مسابقه آن امتیاز را به شما بدهند. چراکه میخواهند زمین زیر پایشان را بیشتر حس کنند. والکر ها(کسانی که پیاده روی می کنند) به ضربه گیری کمتری نیاز دارند: والکر ها به ضربه گیری بیشتری در قسمت میانی و پاشنه شان احتیاج ندارند. برخی شاید بخواهند 5 کیلومتر رو با کفش پاشنه دار تری طی کنند نسبت به کفش ماراتن. پرکاربردترین نوع کفش های دوندگی Moderate cushion هستند که با میزان نرمی و ضخامت متوسط بالشتک میانی تولید شده و برای اغلب افراد مناسبترین انتخاب محسوب میشوند. با در نظر گرفتن موارد بالا متوجه شدیم که انتخاب کفش از دونده به دونده دیگر متفاوت است.

از آنجا که تفاوت بنیادین بین کفش دویدن مردانه ارزان (رانینگ) با مدل های زنانه نیست پیشنهاد می شود حداقل ابتدای این مقاله که به طور کامل در مورد کفش دویدن است بخوانید. همانطور که می دانید پا قلب دوم انسان است و بهتر است بدانید که پشت ساق پا دریچه ای و جود دارد که همانند قلب خونی را که به پاها رسیده به اندام های فوقانی پمپاژ می کند ، پس کفش های راحتی یا مخصوص پیاده روی باعث می شوند که خون در پا به جریان بیفتد و از لخته شدن آن جلوگیری میکنند همنطور که می دانید لخته شدن خون در پاها یکی از عوامل اصلی سکته ی قلبی می باشد. برای ساخت آن از مایع فوق کف هلیون استفاده شده که باعث سبکی و راحتی آن می شود. ۳ – زیبایی : به راحتی با اکثر لباس های شما ست شود.

سعی کنید با تکنیکهای مختلف گره زدن بند کفش و تأثیر هر یک از آنها بر پاها آشنا شده و در صورت لزوم از کفیهای مخصوص و حرفهای برای افزایش کارایی کفش بهره بگیرید. اگر قصد دارید که بیشتر از ۶ مایل را در هر بار پیاده روی کنید، شما باید دنبال کفش های دویدنی باشید که به اندازه کافی ضربه گیر هستند، اما آنهایی را باید انتخاب کنید که دیگر معیارهای مناسب کفش های پیاده روی را دارند. هشدار : مراقب کفش دویدن مردانه ، بی کیفیت باشید زیرا از نظری ظاهری بسیار شیک هستند اما از نظر ساختاری بی کیفیت هستند. برای مثال کفش های گلیسیرینی بروکس کفش های کم وزنی هستند که برای کسانی که می خواهند مسافت های طولانی مانند نیمه ماراتن را پیاده روی کنند، مناسب هستند. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که این کفش ها را در هر فروشگاهی پیدا کنید ، زیرا آنها جزء تجهیزات ورزشی هستند و باید آنها را در چنین فروشگاه هایی جستجو کنید.