چگونه کفش دویدن را انتخاب کنیم؟

اگر معمولا هنگام انتخاب و خرید کفش مناسب برای تمرینات ورزشی دچار سردرگمی می شوید در ادامه مطلب با کوکا همراه شوید تا به مقایسه کفش پیاده روی و دویدن و تفاوت های کفش رانینگ و ترینیگ پرداخته و درباره ویژگی های آن ها بیشتر بدانیم. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که بخشی از ساعات روز را به تمرینات، پیاده روی های منظم و طولانی مدت یا دویدن اختصاص می دهید لازم است با ویژگی های کفش های ورزشی آشنا شده و درباره انواع کفش های پیاده روی، کفش دویدن (رانینگ) و کفش تمرین (ترینینگ) بیشتر بدانید تا بتوانید با انتخاب کفش مناسب از مزایای فعالیت های ورزشی بهره مند شوید. وقتی پایتان را در کفش بردهاید، باید بتوانید همهی انگشتهای پایتان را به راحتی به بالا و پایین حرکت دهید. انگشتهای پایتان را تکان دهید. اگر از کفی طبی استفاده میکنید، آنها را نیز همراه داشته باشید.

اگر به یک فروشگاه تخصصی بروید، خواهید دید که بیشتر کفش ها برای دو همین کفش های جاده ای می باشد و آن ها همچنین انتخاب خوبی برای تازه کاران نیز هستند. آیا می توان از کفش دویدن برای پیاده روی استفاده کرد و بالعکس؟ در واقع در تلاش برای رقابت با کفشهای آدیداس، برند نایک این کفش را طراحی کرد و بسیار موفقیت آمیز نیز بود. همچنین سایزها بین برندهای مختلف کفش با هم متفاوت هستند. برای برخی افراد پیاده روی یا تمرینات ورزشی همانند یک فعالیت تفریحی است که گاهی در اوقات فراغت به آن می پردازند در حالی که بسیاری افراد به دلایل مختلف از جمله تناسب اندام، سلامت عمومی بدن و یا توصیه پزشک و شرایط خاص فیزیکی به صورت منظم و روزانه به ورزش هایی همچون پیاده روی، دویدن و سایر فعالیت های ورزشی می پردازند. اگرچه این کفش ها برای پیاده روی های کوتاه مدت و تفریحی با سرعت کم مناسب هستند اما واکرهای تناسب اندام به کفش هایی منعطف تر و سبک تری نیاز دارند.

سایز پای شما ممکن است با گذشت زمان تغییر کند، از این رو باید دو بار در سال پای خود را اندازه بگیرید. در ضمن مدلهای جدید کفشها که هر سال ارائه میشود، تغییرات زیادی نسبت به مدلهای قبلی ندارد و این تغییرات معمولا خیلی کم هستند. هوا به خوبی در آن ها جریان دارد زیره آن ها معمولا پمپی است و از وارد شدن ضربه و فشار به پا جلوگیری می کند. اگر احساس میکنید که قوس کف پایتان میگیرد، پس باید کفشی را انتخاب کنید که تکیه گاه کمتری در قوس پا داشته باشد. پس بیش از این شما را منتظر نمیگذاریم و بیمقدمه به سراغ معرفی مهمترین فاکتورها جهت انتخاب یک کفش مناسب برای دویدن میپردازیم.

علاوه بر آن کفی میانی کفش از یک کفی راحت و ثابت ساخته شده که موجب بازگشت سریع انرژی میشود. ۸ – لایه میانی ضد شوک : توصیه می شود کفشی که می خرید لایه میانی ضد شوک داشته باشد تا کمتر خسته شوید. بسیاری از فروشگاه ها که محصول های مربوط به ورزش های مختلف و کفش های مناسب دویدن را به فروش می رسانند، می توانند بهترین جفت کفش را به شما پیشنهاد کنند که در این مقاله سعی داریم راهکارهایی را به شما آموزش دهیم که این کار برای شما راحت تر باشد. کفش های دویدن چند منظوره هستند و طراحان، پیوسته در حال کار روی جدیدترین متدهای روز برای طراحی این نوع کفش ها هستند تا آن ها را با توجه به نیاز کاربران مختلف با درجه انعطاف پذیری، ارتفاع پاشنه، ثبات و زیرسازی های متفاوت به بازار عرضه کنند.