کدام کفش دویدن مناسب تردمیل است ؟

اگر فرد ابتدا پاشنه را روی زمین می گذارد نیاز به پاشنه اضافی نیست اما در صورتی که ابتدا با کف جلویی پا به زمین ضربه می زند باید از کفش های با پاشنه مرتفع تر استفاده کند. حس یک ساپورت و محافظت طبیعی برای یک کفش اسپرت، معمولا برای اکثر افراد نشاندهنده مناسب بودن مدل کفش است. اگر معمولا هنگام انتخاب و خرید کفش مناسب برای تمرینات ورزشی دچار سردرگمی می شوید در ادامه مطلب با کوکا همراه شوید تا به مقایسه کفش پیاده روی و دویدن و تفاوت های کفش رانینگ و ترینیگ پرداخته و درباره ویژگی های آن ها بیشتر بدانیم. بسیاری از فروشگاههای تخصصی فروش لوازم ورزشی، چگونگی گام برداشتن شما را از طریق راه رفتن بر روی تردمیل مورد بررسی و آنالیز قرار میدهند و سپس به شما در حین راه رفتن بر روی تردمیل کفشهای مناسب مختلفی را جهت تست پیشنهاد میدهند تا بدین طریق بتوانید کفش مناسب پای خودتان را انتخاب کنید.

قمست پنچه این کفش در حالت عادی کمی بالاتر از سطح زمین است تا در هنگام دویدن بتوانید پنچه پایتان را بدون فشار زیاد خم کرده و بدوید. تا به راحتی بتوانید با آن به دویدن و پیاده روی بپردازید. مثلا شخصی که دونده حرفه ای است باید از سری کفش هایی با فناوری روز استفاده کند تا بهترین عملکرد داشته باشد. کفش های دویدن به گونه ای طراحی شده که ثبات مورد نیاز دونده ها با استفاده از پاشنه توکار تامین شود. کتونی رانینگ اسیکس یکی از حرفه ای ترین کفش هاست. کارشناسان معتقدند این نوع کفش بیشتر برای کسانی مناسب است که قوس پا معمولی دارند و پا را در هر مرحله فقط کمی می چرخانند.

کفش دویدن نیاز به زیرسازی بیشتری نسبت به سایر کفش ها دارد زیرا یک دونده با 3 برابر وزن بدن خود در هر گام روی زمین فشار وارد می کند در حالی که این مقدار در افرادی که پیاده روی می کنند به 1.5 برابر کاهش می یابد. ضمنا اگر برای خرید کفش پیاده روی یا هر کفش و محصول ورزشی دیگری نیاز به کمک دارید اون رو در بخش نظرات بنویسید. اگرچه افرادی که به منظور تناسب اندام پیاده روی می کنند باید از کفش های سبک تر که در عین حال زیرسازی مناسب برای پیاده روی داشته باشد استفاده کنند تا بعد از پیاده روی های طولانی دچار درد و ناراحتی در ناحیه پا نشوند. هنگامی که شما شروع به دویدن می کنید استخوان ها و ماهیچه های شما شروع به تقویت شدن می کنند که از پیری جلوگیری می کند.

همچنین به نظر می رسد علاوه بر وزن، کسانی که کفش های تخت (نزدیک به حالت پا برهنه) استفاده می کنند؛ سریعتر از سایر افراد حرکت می کنند و نسبت به محرکهای محیطی واکنش بهتری نشان میدهند. کفش پیادهروی نیازی به انجام چنین کاری ندارد. در حالی که برای پیاده روی نیازی به زیرسازی اضافی در بخش جلویی کفش نبوده و اغلب در ناحیه پاشنه کفش نیز زیرسازی کمتر از کفش های دوندگان انجام می شود. بنابراین شما باید با ویژگی ها و تفاوت هایی که انواع مختلف کفش ورزشی مجبور است خرید آگاهانه ای انجام دهد و به قلب دوم بدن خود فکر کند. این ها نکات کلی است که می تواند به شما در انتخاب کفش مناسب دویدن کمک کند.