بهینه سازی سایت برای Conversion Rate Tracking
افزایش نرخ تبدیل مخاطب را به مشتری تبدیل کنید پرتال
مثلا میتونین نسخههای مختلفی از کپی، پیشنهادات محتوایی، تصاویر، فرمهای پرسش و صفحات وب رو امتحان کنین تا ببینین مخاطبین هدف و سرنخها چه واکنشی نشون میدن. بسیاری از وبمستران برای اینکه مخاطبانشان را به سمت یک اقدام راهنمایی کنند، فقط به "لندینگ پیج" ها توجه میکنند و به پست های وبلاگ اهمیت نمیدهند. مطمئن باشید اگر مقالات با کیفیتی را در اختیار مخاطبان سایتتان قرار دهید، نرخ تبدیل خوبی از آنها دریافت میکنید. چون در متن مقاله، خیلی راحت میتوانید اعتماد مخاطب را در قالب یک لحن صمیمانه و دوستانه جلب کنید. قیمت محصولاتتان مناسب است، کیفیت خوبی دارند، در بستر اینترنت تبلیغات زیادی برای آن کردهاید و حتی بازدید سایتتان هم بالاست؛ اما در نهایت...
البته ایجاد کال تو اکشن، فقط به همین مورد محدود نمیشود و از روشهای مختلفی میتوان این کار را انجام داد. یک نمونۀ دیگر آن در سایتها، قرار دادن دکمه کال تو اکشن در بنرها و تصاویر است. اما یادتان باشد که به خاطر حجم بالای تبلیغات در وب، چشم مخاطبان به ندیدن تبلیغات بنری عادت کرده است. اگر سیستم مدیریت محتوای سایت یا فروشگاه اینترنتی شما وردپرس است، با استفاده از افزونه المنتور براحتی میتوانید این شمارنده را نمایش دهید. آیا ترغیب نمیشوید تا از این کد تخفیف استفاده نمایید؟ این یک نمونه ایجاد فوریت برای مخاطبان است. همانگونه که در تصویر بالا مشاهده میکنید، دیجی کالا در صورتی که یک فروشنده در دسته بندی خود، فروشنده برگزیده باشد، این موضوع را در صفحه محصول نشان میدهد.
نکته قابل توجه این است که باید سوالات درستی را مطرح کنید تا به پاسخهای خوبی از جانب مشتریان دست یابید. اگر قصد دارید در این زمینه مهارت کسب کنید، توصیه میکنیم کتاب «تست مامان» را مطالعه کنید. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با داشتن بهترین رسانه های ایرانی در کنار شماست تا بتوانید به راحتی در هر جایی تبلیغات با کیفیت و با نرخ تبدیل بالا داشته باشید. شما باید دائم در حال تحقیق باشید، آزمایش انجام دهید و از نتایج آزمایشها در بهینهسازی و طرح آزمایشهای دیگر استفاده کنید تا به ایدئالترین حالت ممکن برسید. امیدواریم با استفاده از این مقاله، کسبوکار شما هر روز بیشتر از دیروز در مسیر پیشرفت و توسعه قرار بگیرد. بهینهسازی عناصر کوچک مثل ارسال فرم، ثبتنام در وبلاگ، بازدید از صفحه بعدی و … کار بسیار درستی است.
میبینید؟ دیگر نمیتوان به این نرخ تبدیل 100% برچسب عالی بودن را زد! نرخ تبدیل یکی از اصطلاحاتی است که هر شخصی که در بستر اینترنت سایتی دارد، حتما آن را شنیده است. درواقع میتوان گفت نرخ تبدیل، درصدی از کاربران سایت شما است که در راستای هدف سایت شما قدم برمیدارند. چطور نرخ تبدیل یا همان Conversion rate را افزایش بدهیم؟ در این مطلب 12 راه به شما نشان میدهیم که موجب افزایش نرخ تبدیل وبسایتتان خواهد شد. سال ۸۳ بود که اولین کسبوکار آنلاین خودم را راهاندازی کردم و تا امروز با علاقه زیادی مشغول کسبدرآمد آنلاین و راهاندازی کسبوکارهای مختلف در بستر وب هستم. به صدها کسبوکار آنلاین کمک کردم تا با ایجاد یک وبسایت حرفهای و رسیدن به نتایج اول گوگل، درآمدهای بسیار زیادی را خلق کنند.
اگر سایت شما رابط کاربری ساده ای داشته باشد، کاربر راحت تر با سایت ارتباط میگیرد که این امر موجب میشود تعامل او با سایت بیشتر شود. همچنین تجربه کاربری یکی از فاکتورهای مهم گوگل است که با طراحی درست و کاربر پسند آن میتوان رتبه بهتری در نتایج جستجو دریافت کنید. فاکتور اصلی دیگری که بر نرخ تبدیل سایت تاثیرگذار است، متن و محتوای آن است. تعداد مصرف کنندگانی که از نرم افزار چت آنلاین برای تعامل با فروشندگان استفاده می کنند در مقایسه با گذشته 59٪ افزایش یافته است. این نوع سرویس پیام رسانی فوری نسبت به گزینه های دیگر سودآورتر می باشد.
یا در مثالی دیگر، ما یک صفحه معرفی اپلیکیشن داریم و اقدامی (Action) که میخواهیم کاربران انجام دهند، این است که اپلیکیشن را دانلود کنند. اگر این صفحه 1000 بازدید کننده داشته باشد و از طریق آن فقط 100 نفر اپلیکیشن را نصب نمایند، میتوانیم بگوییم نرخ تبدیل صفحه 10% است. اما یک تاکتیک بسیار مهم وجود دارد که میتواند تمام این تلاش ها را ارتقا دهد. تعداد کمی از تیمهای بازاریابی بر این ابزار تمرکز میکنند، اما میتواند به شرکتها کمک کند تا تمام تلاشهای بازاریابی موجود خود را تقویت کنند و موفقیت و رشد طولانیمدت و تکرارپذیری را ایجاد کنند. این تجربه کاربری وحشتناک نتیجه یک استراتژی ضعیف یا فقدان استراتژی است که مشتریان و کاربران خود را سردرگم میکند در حالی که توانسته آنها را به وب سایت خود بکشاند. محتوای بصری باعث جذب بیشتر کاربران و ایجاد علاقه در آنها میشود.
همانطور که اشاره کردیم، تجربه کاربری، ریسپانسیو بودن، سرعت و عملکرد سایت شما عوامل مؤثری برای بهینه سازی نرخ تبدیل شما هستند. استفاده از یک سیستم طراحی سایت مناسب تا حد زیادی این مسائل را برای شما حل میکند. با اجرای درست کمپین بهینهسازی نرخ تبدیل، علاوه بر صرفهجویی در زمان، استراتژیهای جدیدی هم برای پیشرفت پیدا خواهید کرد. به عبارت دیگر، بهینهسازی نرخ تبدیل به شما کمک میکند تا از بازخوردها (Feedback)، رفتار مشتری و کارایی وبسایت خود، آگاه شوید و سعی کنید تجربه کاربری یا «UX» سایتتان را بهبود ببخشید. برای اینکه تجربه کاربری سایت شما بهتر شود، یکی از روش های عالی استفاده از تست A/B است. مثلاً می توانید دو مدل دکمه "خرید" را در دو رنگ مختلف تست کنید و ببینید کدام یک بیشتر جلب توجه می کند و باعث خرید بیشتر می شود.
برای کسبوکارها، نرخ تبدیل مانند معیاری برای موفقیت و سودآوری محسوب میشود و به وضوح نشان میدهد که سایت یا کمپین شما تا چه اندازه توانسته است کاربران را متقاعد کند تا از بازدیدکننده به مشتری تبدیل شوند. به همین دلیل، بهینهسازی نرخ تبدیل یا Conversion Rate Optimization (CRO) از جمله موضوعات اساسی است که برای دستیابی به موفقیت پایدار باید به آن توجه کرد. بدون تردید میتوان گفت که CRO نه تنها برای کسب و کارهای بزرگ، بلکه برای انواع مختلف کسبوکارها در سطوح مختلف قابل اجرا است. در هر سطحی از کسبوکار، بهینهسازی نرخ تبدیل میتواند تأثیر چشمگیری در افزایش فروش، بهبود بازدهی و ارتقای تجربه مشتری داشته باشد. در ساده ترین توضیح یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود.
اگر دیدید آزمایش آنطور که شما میخواستید پیش نرفت، آن را متوقف نکنید. اگر تصاویر سریعتر از چشم انسان حرکت کنند، چیزهای مهم دیده نمیشوند. پس صبور باشید و فرضیهتان را به درستی بررسی و بعد تصمیمگیری کنید. دقت کنید که احساسات و نظرات شخصی را وارد فرضیه نکرده و به دادهها تکیه کنید. A/B ،Split (تقسیم) و Multivariate (چند متغیره) سه روش مختلف آزمایش هستند که هر کدام جنبههای مثبت و منفی خود را دارند.
ما می خواهیم نرخ تبدیل را بهینه سازی کنیم تا کاربر هرچه بیشتر خرید کند. اگر یک کاربر سه بار از سایت بازدید کند، سه سشن ایجاد میشود و سه فرصت برای تبدیل. مشتریانی که از پشتیبانی چت زنده برای خرید و سفارش گذاری استفاده می کنند، بسیار اظهار رضایت کرده و وعده بازدید مجدد از سایت برای خرید را می دهند. این مساله که نمایندگان مستقیما آنها را در مورد چگونگی استفاده از وب سایت و سفارش گذاری راهنمایی می کنند، برای مشتریان بسیار رضایت بخش است و افزایش نرخ تبدیل را در پی خواهد داشت. پشتیبانی چت زنده نسبت به سایر نقاط تماس، مانند خدمات تلفن، ایمیل و رسانه های اجتماعی، امتیازات بیشتری هم برای مشتری و هم برای کسب و کار به ارمغان می آورد.
اگر فقط به نتیجه آزمون نگاه کرده و متغیر برنده را پیدا کنید، کار اشتباهی انجام دادهاید. آنها نه حاضر هستند از ما خرید کنند و نه به دیگران چیزی را توصیه میکنند چون هنوز در حال ارزیابی هستند. شاخص خالص ترویجکنندگان (Net Promoter Score) رضایت را با توجه به وفاداری مشتری اندازه میگیرد. این معیار، مشتریان را به سه دسته طبقهبندی میکند؛ ترویج کننده، منفعل و دفعکننده. ساختار و نقشه سایت شما باید بهگونهای باشد که کاربر بهراحتی در آن حرکت کند. این ساختار، شامل راههای برقراری ارتباط کاربر با شما، ارتباط صفحههای مختلف سایت با هم و … است.
با استفاده از بهینهسازی نرخ تبدیل، مشتریان بیشتری را از همان مقدار مصرف ترافیک دریافت خواهید کرد و هزینههای جذب به ازای هر مشتری کاهش پیدا میکند. ارائه پشتیبانی آنلاین و فوری باعث ایجاد اعتماد در کاربران شده و در نتیجه باعث بهبود نرخ تبدیل سایت میشود. پشتیبانی ۲۴ ساعته به کاربران اطمینان میدهد که در صورت بروز مشکل یا سوال، پاسخگوی آنها هستید و این امر میتواند به بهبود نرخ تبدیل کمک کند. اگر کاربر را از نظر روانشناسی تحلیل کنید میتوانید پیشنهادها مناسبی برای تشویق او به خرید ارائه دهید. مثلاً تجربه ثابت کرده که قرار دادن نظرات کاربران در مورد سایتتان، باعث افزایش نرخ تبدیل میشود.
از طرفی وقتی نرخ تبدیل بالاتر برود، درآمد شما هم بیشتر می شود، بدون این که لازم باشد هزینه تبلیغات را افزایش دهید. به همین دلیل است که بهینه کردن نرخ تبدیل، یکی از مهم ترین کارهایی است که هر صاحب سایتی باید به آن توجه کند. برای یک سایت فروشگاهی میزان خرید مشتری و برای یک سایت خبری، عضویت در آن رفتار مورد نظر میباشد.برای یک سایت فروشگاهی، کافی است تعداد خریدهای کاربران را بر تعداد بازدیدها تقسیم کنید. برای مثال اگر در یک بازه زمانی 100 کاربر به سایت شما سر زدهاند و 20 نفر آنها اقدام به خرید کردهاند، نرخ تبدیل سایت شما 0.2 خواهد بود. صفحه قیمت در هر وب سایت برای خیلی از بازدیدکنندها میتونه یک نقطه مثبت یا منفی باشه. بهینه سازی نرخ تبدیل کمک میکنه تا یک صفحه قیمت بازدیدکنندهها رو به مشتری تبدیل کنه.
در مقالۀ «طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) چیست و چه ضرورتی دارد؟» کامل به این موضوع پرداختهایم. با توجه به همین موضوع، سعی کنید که مقالات خودتان را بررسی و در آنها یک کال تو اکشن قرار دهید. بعد از آن با استفاده از ابزارهای مختلفی مثل گوگل آنالیتیکس، ببینید که کدام صفحات، نرخ تبدیل بیشتری دارند و با روشهای مختلفی مثل تبلیغات، سئو و... گاهی اوقات ذهن کاربر نیاز به یک تحریک جزئی دارد تا کار مورد نظر ما را انجام دهد. از آنها دعوت به اقدام یک کار کنید، به این کار میگوییم کال تو اکشن که اختصارا به آن CTA نیز میگویند.
شما میتونین از انواع مختلف بنر پاپ آپ استفاده کنین که به نوع پیشنهادتون بستگی داره. به گزارش هاب اسپات، بنرهای slide-in box در بخش بلاگ 192 درصد نرخ کلیک و 27 درصد ثبت نام یا ارسال اطلاعات بیشتری نسبت به یک CTA معمولی در انتهای بلاگ پست داشتن. اضافه کردن دکمه فراخوان به عمل یا CTA در سراسر یک مقاله یا دعوت از خوانندگان به وارد کردن ایمیلشون و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص یک موضوع از جمله اقداماتیه که میشه انجام داد. شما میتونین این شانس رو با ارائه لینکهایی به اطلاعات محصول، دکمه ای برای ثبت نام یا حتی قرار دادن یک بخش گفتگوی زنده برای پاسخگویی به سوالات، افزایش بدین. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که تمرکزتان را صرفا روی تعداد بالای ورودی گذاشتهاید، این را به شما بگویم که دارید هدف را گم میکنید. تعداد ورودی بالا اگر تنها سیاهی لشکر باشد، چه فایدهای برای شما دارد؟!
سایت بزرگ هاب اسپات در یکی از تحقیقات خود برای بررسی نرخ تبدیل CTA های تصویری و بنری، دو دکمه CTA، یکی به صورت بنری و یکی متنی، در صفحه سایتاش قرار داد. طبق آماری که در آخر به دست آمد، فقط 6 درصد از کاربران، از طریق بنر تبدیل شده بودند. مثلا زمانی که من در حال خواندن یک مقاله انگلیسی در مورد نرخ تبدیل در سایت هاب اسپات بودم، با یک پیشنهاد جذاب روبرو شدم! پیشنهاد این بود که با دادن شماره تماس و ایمیل، pdf راهنمای کامل بهینه سازی و سئوی سایت را از آنها دریافت کنم. CRO مخفف Conversion Rate Optimization میباشد که به معنای بهینه سازی نرخ تبدیل است. بدون تردید اعتماد سازی در فروشگاههای اینترنتی یکی از فاکتورهای بسیار حیاتی میباشد.
اگر ساختار و نقشه سایت برای بازدیدکننده واضح نباشد، سردرگم میشود و سایت را ترک میکند. باید مطمئن شوید که کاربر بهراحتی و سریع بین بخشهای مختلف وبسایت جابهجا میشود و با کمترین کلیک به هدفش میرسد. با این کار، علاوه بر نرخ تبدیل، شهرت و اعتبار برند نیز افزایش مییابد. دعوت به اقدام (Call To Action-CTA)، بخشی از صفحه فرود است که معمولا بهصورت دکمه طراحی میشود. در واقع، این دعوت همان عملی است که از بازدیدکننده میخواهید آن را انجام دهد؛ مثل عضویت در خبرنامه، خرید، استفاده از خدمات و … . اندازه و رنگ دکمه، فونت، سایز و رنگ نوشته از مواردی هستند که میتوانید آنها را بهینه کنید.
اگر بخواهید از بهترین ابزار موجود استفاده کنید، پیشنهاد ما گوگل آنالیتیکس است. شما میتوانید به راحتی متوجه شوید که کاربر بعد از ورود به سایت شما از چه بخشهایی عبور کرده، روی چه بخشهایی زمان بیشتری صرف کرده، وارد چه بخشهایی نشده و غیره. بیشتر مصرف کنندگان چت آنلاین را آموزنده تر و مفیدتر از ایمیل و یا تماس های تلفنی می دانند و اکثر مصرف کنندگان احساس می کنند جواب های سریعی یافته اند که بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. تناوب خرید در بین مصرف کننده هایی که از نرم افزار چت آنلاین استفاده می کنند بیشتر است. برای محاسبه تعداد خالصِ مشتریان جدیدتون، باید هدف خالصِ درآمدتون رو بر میانگین قیمت فروش تقسیم کنین. دو صفحه حیاتی که باید در هر سایت و فروشگاه اینترنتی وجود داشته باشد، صفحات «درباره ما» و «تماس با ما» هستند.
کلید این کار اینست که از همین امروز شروع به بهینه سازی و یادگیری سئو کنید. هرچه زودتر اقدام به تغییرات سایت برای بهینه سازی نرخ تبدیل کنید، زودتر به هدف خود یعنی فروش بیشتر می رسید. آیا تا به حال به تماشای فعالیت یک کاربر در سایت خودتان پرداخته اید؟ چیزی که در نگاه شما کاملا ساده و سر راست است، در نگاه کاربر ممکن است بسیار پیچیده و گیج کننده باشد. می توانید آزمایش کاربری را خود انجام داده یا به دست متخصصان این کار بسپارید. نوع تجربه کاربری سایت در بهینه سازی نرخ تبدیل بسیار موثر می باشد. یک مشاور بازاریابی دیجیتال متخصص برای تصمیم گیری آگاهانه به داده ها متکی است.
اگر برای شما این سوال پیش آمده است که نرخ تبدیل را چگونه محاسبه میکنند؟ باید بگوییم که فرمول محاسبه نرخ تبدیل بسیار ساده است. به این ترتیب که شما باید تعداد تبدیل سایت خود را به تعداد کل بازدیدکنندگان آن تقسیم کنید. حاصل این فرمول، نرخ تبدیل یا همان Conversion Rate سایت شما می باشد. همانطور که میدانید تخفیف ها و پیشنهادات موجود در سایت، یکی از مهم ترین موارد جذب کاربر هستند. البته پیشنهادات و تخفیف های مختلف تاثیر متفاوتی نیز در برخورد کاربر دارند. پس شما میتوانید با تغییر این موارد و بررسی رفتار کاربر، بهترین آن ها را ارائه دهید.
لازم است بدانید با وجود اینکه نرخ تبدیل به تنهایی نمیتواند موفقیت سایت شما را تضمین کند؛ اما با تلاش برای بهینه سازی آن میتوانید قدم مثبتی در راستای بهینه سازی سایت خود بر دارید. مصرف کنندگان نیز وقتی به خوبی با آنها رفتار می شود و به سؤالاتشان به موقع پاسخ داده می شود، احتمال خرید بیشتری خواهند داشت. اکثر تیمهای مارکتینگ ترافیک رو به این دلیل به سمت وب سایت هدایت میکنن که به سرنخهای با کیفیت تبدیل بشن و نیروهای فروش در نهایت بتونن از اونها برای نهایی کردن قراردادها بهره ببرن. البته نکته مهمی که در این بخش وجود دارد این است که؛ اگر حجم سبدهای خرید رها شده سایت بیش از حد زیاد باشد، باید چند بار و با چند دستگاه مختلف (رایانه، تلفن همراه، تبلت) روند خرید را بررسی کنید. به احتمال زیاد مشکلی در این فرآیند وجود دارد که باعث میشود مخاطبان سبد خریدشان را نیمه کاره رها کنند.
چه کاری متفاوت برای افزایش نرخ تبدیل در تجارت الکترونیک انجام میدهند؟ علم آنها به شدت به مطالعات رفتار کاربر متکی است. توجه داشته باشید که همه منابع برای سایت ترافیک یکسانی ایجاد نمیکنند و برخی منابع ممکن است نرخ تبدیل کمتری داشته باشند، اما باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد تا بتوان مشتریان جدیدی را جذب کرد. محتوا در دیجیتال مارکتینگ پادشاه است و یک مشاور بازاریابی دیجیتال میداند که چگونه محتوایی ایجاد کند که باعث ایجاد تبدیل شود. آنها میدانند چگونه سرفصلهای قانعکننده، کپی متقاعدکننده، و گرافیکهای جذاب بصری ایجاد کنند که بازدیدکنندگان را درگیر کرده و آنها را به سمت اقدام راهنمایی کند. البته این موضوع را فراموش نکنید که نرخ تبدیل به تنهایی نمیتواند بیانگر داشتن یک سایت با مشتریان عالی باشد؛ بلکه تعداد بازدیدکنندگان سایت شما نیز دارای اهمیت است. برای مثال ممکن است سایتی نرخ تبدیل 100% داشته باشد اما به طور کلی 2 بازدیدکننده در روز داشته باشد.
از یک کاربرمعمولی به خریدار و یا سفارش دهنده خدمات.به میزان درگیری کاربران و خوانندگان سایت با فعالیتهای مورد نظر سایت، نرخ تبدیل میگویند. بدون شک هرچه این نرخ بالاتر باشد، یعنی سایت محبوبتر بوده و احتمال موفقیت آن بالاتر است. کارشناسان هر سایت و فضای مجازی از دادههای مختلفی برای تعیین نرخ تبدیل و بهینه سازی آن استفاده میکنند. به طور خلاصه نرخ تبدیل به شما اطلاعاتی خواهد داد تا بتوانید با رفتار کاربران، کارایی وب سایت و بازخوردها آشنا شده و از آنالیز دادههای آن برای رفع کمبودها و توسعه نقاط قوت خود استفاده کنید. استفاده از این ابزارها نه تنها به شما این امکان را میدهد که دادههای دقیقی در مورد عملکرد سایت خود به دست آورید، بلکه به شما کمک میکند که با رویکردی علمی و هدفمند به بهبود تجربه کاربران بپردازید. در ادامه، چند ابزار مهم و کاربردی برای بهبود نرخ تبدیل معرفی میشود که به وسیله آنها میتوانید به درک بهتری از رفتار کاربران دست یابید و سایت خود را بر اساس دادههای دقیق بهینهسازی کنید.
به کمک این روش فارغ از اینکه چه چیزی میفروشید میتوانید یک مغازه جدید و پرسود داشته باشید. لازم به ذکر است که لایسنس گذاری به شما کمک میکند تا ارزش مالی محصولات خود را حفظ کنید و از نسخههای غیرقانونی و استفادههای ناقض حقوق مالکیت محافظت کنید. این به کسب و کارها کمک میکند تا به درآمد پایدارتر و پشتیبانی بهتر از محصولاتشان دست یابند. رنگ های خاص مثل قرمز یا سبز می توانند کاربر را به عمل دعوت کنند. مثلاً در طراحی سایت بازرگانی رنگ سبز برای دکمه خرید می تواند حس اعتماد را القا کند و کاربر را بیشتر ترغیب به خرید می کند.
به همین دلیل کسب وکارهای بزرگ و معتبر به سمت استفاده از این سامانهها رفتهاند و این نرخ را به سادگی به دست میآورند. در واقع این مفهوم به شما کمک میکند تا با همین امکانات موجود و با استفاده از داده، بتوانید فروش خود را بهبود دهید. برای فروشگاههای آنلاین و حضوری و در انواع این فروشگاهها یک نرخ تبدیل حدودی وجود دارد که میتوانید خود را به آن نزدیک کنید. در برخی از تعاریف نرخ تبدیل فقط به میزان تبدیل بازدیدکننده به مشتری ختم میشود. با این حال شما میتوانید در بخشهای مختلف فروشگاه خود و در قیف فروش این نرخ را محاسبه کنید. نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) به زبان ساده یعنی نسبت تعداد افرادی که یک اقدام مشخص (مثلاً خرید محصول، ثبتنام در سایت یا دانلود یک کتاب الکترونیکی) را انجام میدهند، به کل بازدیدکنندگان.
با بهینهسازی، اهداف کوچک مثل پر کردن فرم ثبتنام در سایت، عضویت در شبکه اجتماعی و …، اهداف بزرگ بهبود مییابند. توجه ویژه و خاصی به دعوت به اقدام (Call To Action) داشته باشید چون بازدیدکنندگان را ترغیب میکند. پس نترسید و آزمایشهای بزرگتری انجام دهید که حداقل در آن دو عنصر بهینه شوند. تست تقسیم «URL» وقتی استفاده میشود که باید تغییرات زیادی در طراحی صفحه انجام شود. در نتیجه، ایجاد یک صفحه جداگانه یا یک آدرس جدید برای صفحه، بهصرفه خواهد بود.
پس پرسونا خود را بشناسید و استراتژی محتوا را براساس پرسوناهایتان بچینید. از دیگر فاکتورهایی که میتواند تاثیر مثبت و مستقیمی روی بهینه سازی نرخ تبدیل بگذارد، ساختار سایت شما است. سایت باید نقشه و ساختار سادهای داشته باشد و کاربران به راحتی بتوانند داخل آن جابجا شده و بخشهای مورد نظرشان را پیدا کنند. اگر سایت شما کاملا یک پارچه باشد و دارای دسته بندی و تقسیم بندی نباشد، کاربران به سرعت بعد از ورود به سایت خسته و کلافه شده و سایت شما را ترک خواهند کرد. اما در عوض شما با بهینه سازی نرخ تبدیل میتونین از ترافیک فعلی وب سایتتون، سرنخهای بیشتری تولید کنین. این کار به مراتب ریسک کمتری داره و احتمالا از نظر افزایش درآمد، نتایج بهتری رو به دنبال داره.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری