سئو برای Local Business Review Management

لوکال سئو Local seo چیست؟ آموزش بهبود سئو محلی + تکنیک

نظرات مشتریان بخش مهم سئوی محلی هستند، زیرا برای ایجاد اعتبار و اعتماد به کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. نظرات مشتریان را در وب‌سایت خود مشاهده کنید و حتما در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهید. مخصوصا اگر نظرات منفی مشاهده کردید، سعی کنید به آن‌ها رسیدگی کنید. تحقیق کلمات کلیدی همانطور که در سئو داخلی اهمیت بسیاری دارد، در لوکال سئو نیز بسیار مهم است. تحقیق کلیدواژه محلی فرایند درک نحوه جست‌وجوی افراد برای خدمات محلی شما به شمار می‌آید‌. در ادامۀ این مقاله به شما می‌گوییم چگونه فرایند تحقیق کلمات کلیدی را برای سئو محلی انجام دهید.

مثلاً وقتی به شهر دیگری می‌رفتیم، از ساکنان همان شهر می‌پرسیدیم بهترین رستوران، هتل و فروشگاه صنایع دستی کجاست. یعنی برخلاف باور عموم، گوگل در لحظه چیزی را جست‌وجو نمی‌کند و به همین پایگاه داده متکی است. ما ترجیح می‌دیم از خدمات اطراف خودمان استفاده کنیم و به‌جای پرسیدن از دیگران، به سراغ گوگل می‌رویم تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم. در نهایت یک کد به شما میدهد که باید آن کد را در صفحه تماس با ما بگذارید. هنگامی که ” به دنبال صحبت با ” + ” بوستون ” را جستجو کنید، فرصت های فوق العاده روابط عمومی پیدا میکنید. اگر میخواهید بدون هیچ زحمتی از یک رویداد عبور کنید حتما باید داستان های محلی داشته باشید.

Erick Carlson از سایت WebTechs.Net می گوید که سئو سایت به شدت به کیفیت محتوای تولید شده وابسته است. اگر شما می خواهید که در سئو محلی رتبه بالایی داشته باشید قطعاً به محتوایی بسیار با کیفیت نیاز خواهید داشت. او همچنین باور دارد که می توان این امر را به شرکت سئو دیگر برون سپاری کرد و به این ترتیب می توان وقت و هزینه کمتری صرف تولید بک لینک با کیفیت کرد. نکته مهمی که باید در این باره به خاطر داشته باشید این است که هنگام تولید بک لینک کیفیت و ارتباط سایتی که از آن لینک دریافت می کنید از نظر سئو بسیار مهم است. بنابراین علاوه بر بررسی میزان ارتباط سایت مبدا، به کیفیت آن نیز توجه کنید. اما اگر شرکتی در منطقه ای فعالیت می کند که شهر های اطراف آن فاقد پنانسیل جمعیت لازم برای تاسیس شعب در آنها می باشد.

شما باید برای هر کدام از کلمات کلیدی اصلی سایت خود صفحه ای مستقل تولید کنید. هر کدام از صفحات سایت باید دارای متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات مستقل با کلمه کلیدی مربوط به همان صفحه باشند. شما می توانید برای بهینه سازی بیشتر محتوای صفحات از لینک های داخلی نیز کمک بگیرید و با کلمات کلیدی به صفحات مرتبط لینک بدهید. ثبت دقیق آدرس، مشخصات و شماره تماس در وب‌سایت‌ها و دایرکتوری‌های مختلف به گوگل کمک می‌کند تا اعتماد بیشتری به سایت شما داشته باشد و سریعتر آن را شناسایی کند. فقط توجه داشته باشید که نیاز است همواره اطلاعات آن را به روز نگه دارید، اگر موقعیت بیزینس شما تغییر کرد، اطلاعات این دایرکتوری‌ها را نیز به روز کنید.

حالا که همه کارهایی که می‌توانستید برای سئوی لوکال انجام دهید را در سایت خود انجام دادید، وقت آن رسیده است که گوشه نگاهی به سئوی خارجی داشته باشید. در این بخش ما به دنبال این هستیم که لینک‌هایی را از سایت‌های دیگر دریافت کنیم (به این لینک‌ها، بک لینک گفته می‌شود) و اعتبار خود را بیشتر به گوگل نشان دهیم. کافیست که وارد نقشه گوگل شده و به صورت کاملا رایگان موقعیت فروشگاه یا شرکت خود را به همراه اطلاعات کاملی از ساعات کاری، شماره تلفن و آدرس سایت ثبت کنید تا شما نیز در نقشه گوگل شناخته شوید. یکی دیگر از تکنیک های سئو محلی، بهینه‌سازی صفحه‌ها و محتواها بر اساس کیوردهاست. ما در یک مقالهٔ اختصاصی با عنوان «آموزش کیورد پلنر گوگل به‌صورت تصویری»، کار با این ابزار را بررسی کرده‌ایم.

بنابراین بهتر است سئوی محتوای خود را طوری تنظیم کنیم که با لحن مکالمه‌ای که مشتریان صحبت هم تطابق داشته باشد و به نیاز آنها خیلی سریع و مفید پاسخ دهد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که محتوای صوتی آینده روشنی در سئوی سایت‌ها دارد، و به‌سرعت رشد خواهد کرد. یکی از تصوراتی که افراد قبل از شناخت دقیق لوکال سئو دارند، مجزا بودن آن از سئو است. شما باید یک صفحه با این عنوان در سایت خود داشته باشید و در مورد رستوران خود، آدرس آن، خدماتی که ارایه می‌دهید (منوی رستوران) و شرایطی مثل جای پارک و امکان حضور با ویلچر را توضیح دهید. به صورت کلی شما باید برای کلمات کلیدی با هدف سئوی محلی، برنامه ریزی ویژه‌ای کنید.

وقتی کاربران نظرات منفی می‌گذارند، به مشکلات آن‌ها بپردازید و سعی کنید تجربه را برای آنها بهتر کنید. وقتی کسی تجربه ای با شرکت شما ندارد، به تجربیات دیگران روی می‌آورد تا تصمیم بگیرد آیا مارکت شما برای او مناسب است یا خیر. آمارها نشان می‌دهد، 46 درصد اصلی سرچ ها با اینتنت”intent”(خواستار کاربر) محلی هستند. اگر فکر می‌کنید موضوعی وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره نکرده‌ایم، یا تجربه‌ای دارید که می‌خواهید آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید. همچنین اگر درباره Local SEO سؤالی دارید که در مقاله به آن پاسخ داده نشده بود، از ما بپرسید.

یکی از مزایای اصلی سئو محلی، افزایش بازدید حضوری و فروش است، زیرا افراد معمولاً به دنبال خدمات و محصولاتی هستند که به سرعت در دسترس باشند. همچنین، با بهینه‌سازی اطلاعات تماس و مکان، اعتماد مشتریان جلب می‌شود و احتمال دریافت نظرات مثبت بیشتر می‌شود. در نتیجه، سئو محلی به رشد کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا بتوانند در برابر رقبا بهتر رقابت کنند و مشتریان هدفمندتری جذب نمایند. با اجرای این تاکتیک‌ها، مشاغل محلی می‌توانند با حضور آنلاین رتبه خود را در نتایج جستجوی محلی بهبود دهند. در صورتی که کلمه کلیدی شما کلمات کلیدی مانند "پیتزا فروشی در تهران" یا "قالیشویی" و... که نتایج آن کاملا محلی هستند نیست، با استفاده از تولید محتوا، بهبود لینکهای خارجی و نکاتی که در این مقاله مطرح شده می توانید مشکل را حل کنید.

چگونه وب سایت خود را بومی سازی می کنید؟ بهترین راه برای بومی سازی وب سایت خود این است که نام شهر، شهرستان یا منطقه خود را در سراسر سایت خود درج کنید. در این پلتفرم ما به داشبورد فهرست محلی دسترسی داریم، و می‌توانیم عملکرد کلی پروفایل آنلاین خودمان را ردیابی و بهینه کنیم. همچنین می‌توانیم به نظرات مشتریان در رسانه‌های اجتماعی پاسخ دهیم و با آنها در تعامل باشیم. تجربه نشان داده است که هر موقع از کاربر خواستیم که نظر خود را به روش مشخصی به اشتراک بگذارد، معمولا این کار توسط آن‌ها انجام خواهد شد. شما می‌توانید خودتان دست به کار شوید و با ایجاد کامنت، بخش نظرات را گسترش دهید. اسکیما یا داده ساختاریافته به کدهایی گفته می‌شود که به روبات‌های گوگل برای درک بهتر صفحه کمک می‌کنند.

حالا که اهمیت و ارزش سئو محلی را متوجه شدید، بیشتر از مهم بودن آن خبر دارید. با اعتماد به یک تیم سئو محلی کسب و کار خود را، حتی در فصل های خلوت، شلوغ کنید. تمام افراد نزدیک مشاغل خود را به فروشگاه و سایت خود هدایت کرده و فروش را حتی در فصل های غیر ممکن، بالا ببرید. ایران سایت همواره در خدمات سئو خود، Local SEO را برای شما در نظر خواهد گرفت. اولین و مهم‌ترین مرحله استراتژی سئوی محلی شما این است که لیست نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کنید.

همچنین اضافه‌کردن آدرس گوگل مپ در پایین یا فوتر سایت مرسوم است. Google برای تأیید صحت اطلاعات کسب‌وکار شما، از NAP استفاده می‌کند. هر چه این اطلاعات را در قسمت Footer تمامی صفحات سایت شما ببیند، مطمئن می‌شود که آدرس دقیقاً همانی است که ثبت کرده‌اید و و شماره تماس شما صحیح است. در بخش اول نتایج، قسمت لوکال‌پک را می‌بینید که تعمیرگاه‌های نزدیک به موقعیت جغرافیایی شما را نشان می‌دهد. بعد از آن هم مطالب مختص به «تعمیرات ماشین لباسشویی» از بلاگ‌های مختلف قرار دارد.

همکاری با اینفلوئنسرهای محلی در رسانه‌های اجتماعی نیز می‌تواند در این مورد کمک کننده باشد. عوامل مختلفی از جمله بهینه‌سازی صفحه کسب‌وکار در نقشه گوگل، کسب نظرات مثبت مشتریان، استفاده از کلمات کلیدی محلی و داشتن یک وب‌سایت واکنشگرا بر سئو محلی تأثیر می‌گذارند. از مشتریان خود بخواهید که نظرات مثبت خود را در گوگل ثبت کنند و به نظرات، چه مثبت و چه منفی، پاسخ دهید. این کار نشان می‌دهد که شما به بازخوردها اهمیت می‌دهید و باعث اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود. این عامل بررسی می‌کند که چقدر اطلاعات کسب‌وکار شما با درخواست جستجوی کاربر هماهنگ است.

سند NAP جاهایی است که آدرس و نام و شماره تلفن در لیست آن قرار گرفته باشد. محتوایی که در سایت منتشر میکنید به همراه پیوند هایی که به شما میدهند در map pack شما نقش دارند. من قصد دارم چند عوامل رتبه بندی سئو محلی را به صورت خلاصه توضیح بدهم . در ادامه میخواهم راه های بهینه سازی آنها را نیز برای شما بگویم. بنابراین برای بهینه سازی سایت خود برای رتبه بندی ارگانیک محلی، باید از کلید واژه خود در عنوان، URL ها و موارد سئو داخلی استفاده کنید. این شامل آدرس دقیق، شماره تماس، ایمیل، لینک وب‌سایت، ساعت‌های کاری و عکس‌های واقعی از محل کسب‌وکار شما می‌شود.

صفحات مکان یعنی چه؟ این صفحات نام، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری فروشگاه، توضیحات منحصربه‌فرد مربوط به فروشگاه، اطلاعات پارکینگ / حمل‌ونقل، تبلیغات و نظر مشتریان قبلی را در اختیار مشتریان شما قرار می‌دهند. در طراحی سایت مشاغل تک‌مکان، یک صفحه توصیفی برای بخش «درباره ما» به صورت محلی بسازید. بهتر است نقشه گوگل را در فوتر صفحه یا بخش تماس با ما وب‌سایت اضافه کنید که به توسعۀ کسب‌وکار محلی شما کمک خواهد کرد. هر دو عبارت نتایج جستجوی متمرکز بر یک مکان منطقه ای خاص را می‌سازد. هنگامی که یک کاربر جستجویی را با استفاده از یکی از این عبارات محلی انجام می‌دهد، یک پک ستایی سئوی محلی ایجاد می‌کند. بسته 3 سئو محلی، لیستی از سه کسب و کار محلی است که متناسب با جستجوی کاربر و در منطقه نزدیک یا مکان مشخص شده قرار دارند.

سئوی محلی به افزایش دید آنلاین کمک می کند تا مورد توجه مشتریان جدید قرار بگیرید. به عنوان مثال، می‌تواند به نمایه کاربری کسب و کار گوگل Google Business Profile  شما کمک کند تا در Local Pack بسته محلی رتبه بالاتری داشته باشد. همانطور که مشاهده می‌فرمایید، گوگل با استفاده از IP کاربر توانسته است که موقعیت فعلی وی را تشخیص دهد و در نتایج خود فقط رستوران‌هایی را نشان می‌دهد که در محدوده زندگی کاربر است. بر اساس آماری که سایتThink with Google منتشر کرده است حود یک سوم جستجوهایی که از طریق تلفن های همراه انجام می شود مربوط به مکان و لوکیشن است. پس استفاده از این کاربران می تواند یک مزیت بسیار عالی برای کسب و کار شما باشد، چرا که با اینکار شانس خود را برای دیده شدن بالا می برید.

کاربران به احتمال زیاد از زبان عامیانه برای سوال های خود استفاده می‌کنند. این تمرین به شما کمک می کند به مشتریان محلی بیشتری دسترسی پیدا کنید و در نتایج جستجو، با ارزش ظاهر شوید. هنگام ایجاد استراتژی سئوی محلی خود، باید این سه عامل را در نظر داشته باشید. ارتباط شما به عبارت جستجو و محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید بستگی دارد. اگر کسی پیتزافروشی را جستجو کند، گوگل فهرستی از مشاغلی که پیتزا ارائه می دهند جمع آوری می‌کند. پس ربط داشتن شما با آن عبارت یا خدماتی که دارید بسیار مهم است.

در صفحه والد یک معرفی جزئی از همه اعضا تیم داشته باشید و در صفحات اختصاصی مربوط به هر فرد، به طور کامل او را معرفی کنید. همون صفحه ای که بعد جست و جویی چیزی به شما ارائه میشه رو میگیم SERP. SERP مخفف عبارت “صفحه نتایج موتور جستجو” (Search Engine Results Page) است. این نمایش به صورت ویژه‌ای انجام می‌شه (یعنی شکل و شمایل خاص و ویژه ای داره) و اطلاعات در اون به صورت غنی و چشم‌نواز قابل مشاهده است. اگر می‌خواهید ساختار پیوند داخلی خود را بهبود ببخشید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، حتماً از شرکت‌های مطرح دیجیتال مارکتینگ مانند شرکت پیام آوران پارسیان یا کارشناسان خبرۀ SEO مشورت بگیرید. به این روش کامنت مارکتینگ گفته می‌شود و شما می‌توانید در دوره آموزش کامنت مارکتینگ کارمجیک شرکت کنید تا راه و چاه استفاده از آن را یاد بگیرید.

بر اساس گزارشات گوگل، تعداد سرچ‌های موبایلی و همین طور کاربرانی که از موبایل یا تبلت برای جستجو استفاده می‌کنند، هر روز در حال افزایش است. در سه ماهه اول سال 2021، دستگاه‌های تلفن همراه (به استثنای تبلت‌ها) 54.8 درصد از ترافیک وب سایت جهانی را تشکیل داده‌اند، که این رقم در ابتدای سال 2017 حدود 50 درصد بوده است. بنابراین توجه به مشتریان محلی که از موبایل یا تبلت استفاده می‌کنند، و سرمایه گذاری روی موضوع طراحی ریسپانسیو سایت در بحث لوکال سئو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. حتماً پس از خرید از طریق ایمیل یا پیامک با مشتریان در ارتباط باشیم، و از آنها بخواهیم که نظرات خود را در سایت ثبت کنند. ثبت نظرات مشتریان راضی در سایت علاوه بر اینکه باعث بهبود صفحه نمایه کسب و کار ما در گوگل می‌شود، مشتریان محلی بیشتری را به خرید یا استفاده از خدمات ما تشویق می‌کند.

جستجوکننده محلی کسی است که استفاده ی او از موتور جستجو به یک منطقه جغرافیایی خاص محدود می شود و به عنوان مثال در یک منطقه خاص به دنبال کسب و کار شما می گردد. سئو محلی را می توان نسخه به روز تر و بسیار تاثیر گذار ترِ روزنامه های محلی نامید که کسب و کار های شهر را به شما معرفی می کنند و به این صورت شما را با کسب و کار های مناطق اطراف خود آشنا می شوید. سئوی محلی فقط روی جستجوهایی تأثیر دارد که مرتبط با مکان باشند. به‌طور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدف‌شان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است. شبکه‌های اجتماعی، ابزاری قدرتمند برای بهبود لوکال سئو شما از طریق افزایش آگاهی از برند و تعامل با مشتریان بالقوه است. با پاسخ دادن به نظرات، به اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط و تبلیغ محصولات یا خدمات خود، با دنبال کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی تعامل داشته باشید.

می توان برای صرفه جویی در وقت و هزینه تولید بک لینک که برای سئو بسیار مهم است و از طرفی به دلیل آنکه ایجاد بک لینک باید به صورت دستی انجام شود، این کار بسیار وقتگیر می باشد. و می توان برای صرفه جویی در وقت از ابزارهایی برای یافتن سایت های مرتبط برای دریافت بک لینک استفاده کرد. ارائه راه‌حل برای مشکلات جامعه محلی، باعث می‌شود سایت شما برای مخاطبان محلی جذاب‌تر باشد و موتورهای جستجو آن را بهتر رتبه‌بندی کنند. پس از ثبت آدرس کسب‌وکار در گوگل مپ، حالا باید آن را در سایت خود قرار دهید تا گوگل ارتباط شما با آدرس را بهتر درک کند. پیشنهاد می‌شود تا نقشه گوگل خود را در صفحه «تماس با ما» قرار دهید.

علاقمند به برنامه نویسی، تکنولوژی و توسعه مهارت های نرم و الان هم بنیان گذار مجموعه دوناوب هستم و با یه تیم خوب و پرانرژی روزهام رو می گذرونم. اما بهترین جا، قرار داد در انتهای تگ Body و درون تگ footer هست. بهترین فرمت به نظر من فرمت JSON-LD هست چون گوگل این فرمت رو پیشنهاد کرده. اگر سایت وردپرسی دارید از افزونه امتیازدهی ستاره‌ای kk برای این کار استفاده کنید. یک مقاله خوندم که نشون میداد وجود ستاره ها در SERP، نرخ کلیک رو تا 35 درصد افزایش میده.

اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) دارد و در موبایل به‌خوبی نمایش داده می‌شود. شرکت در رویدادهای محلی یا حمایت از آن‌ها می‌تواند فرصت‌های خوبی برای لینک‌سازی باشد. Steve Schawb  از  Digital Eel شبکه کسب و کار چیست؟ شما به عنوان مدیر یک کسب و کار با افرادی در حال معامله و ارتباط هستید این افراد برای ایجاد بک لینک محلی نقطه شروع مناسب هستند. اگر نمی دانید که از کجا شروع کنید کافیست دفتر تلفن شرکت را برداشته و به نام ها نگاهی بی اندازید. در این دفترچه شما خریداران محصول نهایی، فروشندگان و تولید کنندگان کالای اولیه، لیست همکارانی که با شما تعامل تجاری دارند، روزنامه ها و مجلات محلی که تبلیغات شما را منتشر کرده اند  را مشاهده می کند.

همچنان بررسی کنید که ساعات کار، تعطیلات و سایر اطلاعات اصلی کسب و کار شما باید دقیق و بروز باشد. پر کردن این موارد به طور مستقیم برای رتبه بندی تاثیر نمیگذارند. اولین و مهم‌ترین گام این است که کسب‌وکار خود را در Google My Business ثبت کنید. وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسب‌وکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید. فقط کسب‌وکارهایی که در GMB ثبت شده‌اند، شانس حضور در لوکال پک را دارند.

کافیست که در نوار سرچ گوگل بنویسید، بهترین رستوران‌های تجریش و شما یک سرچ محلی انجام دادید. حالا دیگر می‌دانید که سئو محلی چیست و چرا باید روی آن کار کنید. چم‌وخم و تکنیک‌های سئوی محلی را هم که یاد گرفتید؛ پس هیچ دلیل و بهانه‌ای باقی نمی‌ماند. پس این نظرات هم اعتماد گوگل و کاربران را جلب می‌کنند و هم احتمال تبدیل جست‌وجوگران محلی به مشتری را بالا می‌برند. مردم برای خرید، بیشتر از تعاریفی که شما دربارهٔ خدمات، محصولات و کسب‌وکارتان می‌گویید، به شواهد، نظرات و تجربهٔ مشتریان قبلی اعتماد می‌کنند. تفاوت اصلی آن‌ها یکی در پارامترهای تاثیرگذار در رتبه‌بندی است و دیگری در کیوردهایی که برای بهینه‌سازی انتخاب می‌کنیم.

لوکال سئو یا سئو محلی به سایت‌ها و کسب‌ و کارهای مختلف کمک می‌کنند که زمانی کاربر به دنبال یک خدمات مشخص در محدوده خاصی است، در نتایج گوگل در رتبه بالاتری به نمایش گذاشته شود. دیگر وقت خداحافظی با بنرهای تبلیغاتی، تراکت‌ها و بیلبوردهای بزرگ برای نشان دادن افتتاح فروشگاه شما در یک محله است. از طرفی اگر کسب کار شما شعبه های دیگری دارد سعی کنید از پتانسیل هر کدام از شعب خود کار کنید و به این صورت به روند پیشرفت خود سرعت ببخشید. یکی دیگر از مواردی که تاثیر بالایی روی بهبود سئوی محلی شما دارد این است که اصول کلی سئو را مثل دستورالعمل های اساسی برای موفقیت مطالعه کنید. یکی از مهم ترین نکاتی در مورد سئو باید در نظر داشته باشید آگاهی است، چرا که آگاهی بالا به شما کمک می کند تصمیمات بهتری در خصوص کسب کار خود بگیرید. پیشنهاد پونه مدیا به شما مطالعه مطالب آموزش سئو رایگانی است که در اختیار شما قرار داده ایم.

استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند. پس اگر هدف شما رشد در بازارهای محلی است، حالا بهترین زمان برای شروع است. حالا که همه برای خرید و دریافت خدمات یا مطالعه هر نوع محتوا، یک‌راست به سراغ گوگل می‌روند، تعدادی از کسب‌وکارها هستند که به‌صورت حضوری به مشتریان سرویس می‌دهند. در واقع کاربران برای اینکه بتواند از خدمات آن برند استفاده کنند یا محصولی را از آن بخرند، باید آدرس دقیق کسب‌وکار را پیدا کنند. از سال ۲۰۱۴، با تمرکز گوگل روی مفهومی به اسم «سئوی محلی»، کسب‌وکارهای کوچک و مشاغل محلی هم می‌توانند در نتایج گوگل دیده شوند و از این طریق مشتری جذب کنند.

سئو محلی از بزرگترین خدمات دیجیتال مارکتینگ ایران سایت است که باعث رشد کسب و کار شما در یک محله خاص می‌شود. گاهی در یک فروشگاه فیزیکی و محلی در حال فروش محصولات خود هستید که نیاز دارید افراد اون محله و نزدیک شما به راحتی شما را پیدا کنند. در اینجا ما به سئو محلی می‌پردازیم و از تکنیک های آن برای آشنایی هم محلیان، با شغل شما می‌شویم. به‌غیر از اینکه در صفحهٔ اصلی یا لندینگ پیج خدمات، می‌توانید به نظرات مشتریان اشاره کنید× این امکان وجود دارد یک صفحه را به داستان مشتری‌های موفق اختصاص دهید. این صفحه را هم به همین شکل بهینه کنید تا عصای دستتان در سئوی محلی باشد.

برای اضافه کردن نام خود به لیست لوکال‌پک نیاز است تا ثبت‌نام را طبق مراحل زیر طی کنید. دسته اول کسانی هستند که به دنبال نتایج نزدیک به خود می‌گردند، در حالی که افراد دسته دوم به دنبال نتایجی هستند که به سوال یا نیاز آن‌ها پاسخ داده باشد. بدون اینکه برایش مهم باشد آن نتیجه در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد. اگر کسب و کار تیمی دارید، برای مثال شرکت دارید یا هر کسب و کاری که در اون بیش از دو یا سه نفر با هم همکاری می کنن، می تونید اون ها رو معرفی کنید. موتورهای جست و جو مثل گوگل، علاقه خاصی به این داده های ساختار یافته دارن.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری